בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה שלילית בוול סטריט; פייבר עלתה ב-2.7%, וויקס צנחה ב-5.5%

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב הסתכמו ב-709,000 תביעות לעומת הצפי למספר גבוה יותר של 740,000 תביעות • WIX צנחה לאחר הדוחות, גם טאואר איבדה גובה לאחר שפרסמה דוחות לרבעון השלישי • בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.5%-1.3%

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press
פסל "הילדה חסרת הפחד" מול הבורסה לניירות ערך בוול סטריט, ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה שלילית בוול סטריט, על רקע חששות המשקיעים מהעלייה המתמדת במספר חולי הקורונה בארה"ב. המדדים המובילים ירדו ב-0.6%-1.1% .

ירידות בולטות רשמו מניות אינטל , פייזר, קרניבל  ובנק אוף אמריקה. 

מניית פייבר  עלתה בעוד 2.7% והשלימה קפיצה של 21% ביומיים. גם פריגו ונייס רשמו עליות.

מנגד, וויקס נפלה ב-5.5% וסולאראדג' ירדה ב-3.4% בסיום. 

20:15

מגמה שלילית בוול סטריט, המדדים המובילים נסוגים ב-0.5%-1.4% על רקע חששות המשקיעים מהעלייה המתמדת במספר חולי הקורונה בארה"ב. 

מניית ורום  מאבדת גובה על רקע אכזבה מהדוחות שפרסמה החברה. 

מודרנה  רושמת עלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה כי הניסוי שלב 3 שלה לפיתוח חיסון לקורונה הגיע לשלב בו היא יכולה להגיש תוצאות ראשוניות לשם בדיקת בטיחות החיסון. 

אורמת טכנולוגיות  מעדכנת כי תחנת הכוח פונה המספקת חשמל לרשת ההולכה של הוואי חזרה לפעילות לאחר שנתיים וחצי בהן הושבתה כתוצאה מהתפרצות הר הגעש. ייצור החשמל בפונה התחדש ב -5 בנובמבר 2020 והוא מייצר כעת בין 1 ל -2 מגה וואט לרשת החשמל. אורמת מצפה להגדיל את הייצור בהדרגה לכ- 15 מגה-וואט עד סוף שנת 2020, בכפוף לחיבור מוצלח של באר ייצור נוספת לתחנת הכוח. תוכנית השיקום של אורמת כללה בניית תחנת השנאה חדשה והוספת בארות גיאותרמיות חדשות. החברה מצפה כעת כי השלמת העבודות על הבארות הנוספות תתרחש במהלך 6 החודשים הקרובים ותאפשר לתחנת הכוח להמשיך ולהגדיל את הייצור, במטרה להגיע לפעילות מלאה עד אמצע שנת 2021.

נובה  דיווחה היום על רווח נקי על בסיס Non-GAAP בסך 16.5 מיליון דולר ברבעון השלישי, 57 סנט למניה, עלייה של 43% בהשוואה לתקופה המקבילה בשנה שעברה. ההכנסות ברבעון הגיעו לסך של 69.5 מיליון דולר, עלייה של 32% בהשוואה לתקופה המקבילה.

18:50

בורסות אירופה ננעלו בירידות של 0.5%-1.3% . בוול סטריט נרשמות כעת ירידות קלות של עד 0.5% במדדי המניות המובילים.

מניית יצרנית הרכבים החשמליים ניאו  מזנקת לאחר שפורסמו נתונים על מכירות כלי הרכב החשמליים בסין באוקטובר. 

הזהב מתאושש מהירידות של הימים האחרונים ומטפס ב-0.8% לכ-1,877 דולר לאונקיה. הנפט מסוג WTI מטפס בכ-0.7% לרמה של 41.8 דולר לחבית. 

17:40

מגמה מעורבת בוול סטריט. מניית תופין  עולה לאחר שהחברת אבטחת הסייבר עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה הפסד נקי מצומצם משמעותית בהשוואה לתחזיות, לצד הכנסות גבוהות מהן. החברה רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 25.6 מיליון דולר, ללא שינוי ביחס לרבעון המקביל, ובהשוואה לתחזיות האנליסטים ל-23.6 מיליון דולר. 

עוד רושמות עליות מניות אלוט, ג'יי פרוג , נייס, אורמד, קומפיוג'ן ומנקיינד. 

מנגד, וויקס צונחת בכ-5% לאחר שהחברה פרסמה היום דוחות. 

16:30

מגמה מעורבת בפתיחת המסחר בוול סטריט. מדד הנאסד"ק עולה קלות בעוד הדאו ג'ונס נסחר בירידה. 

פייבר  ממשיכה במומנטום החיובי של הימים האחרונים.  נייס  עולה לאחר שהחברה פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

גם טאואר  עקפה את תחזית הרווח של האנליסטים בדוחות הרבעון השלישי, וסיפקה תחזית אופטימית לרבעון הרביעי של השנה. טאואר סיימה את הרבעון השלישי של 2020 עם הכנסות של 310 מיליון דולר, בדומה לרבעון הקודם וירידה קלה ביחס לתוצאות הרבעון המקביל. מדובר בנתון דומה לתחזיות האנליסטים ושנמצא בטווח התחזית שמסרה טאואר ברבעון הקודם.

15:35

דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב הסתכמו ב-709,000 תביעות לעומת הצפי למספר גבוה יותר של 740,000 תביעות, מה שמצביע על המשך השיפור בשוק העבודה האמריקאי.

13:47

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מאותתים על פתיחה מעורבת, כשברקע מספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה בארה"ב הגיע ל-143,000 בני אדם.

חברת Wix  הישראלית פרסמה דוחות לרבעון השלישי, והציגה הכנסות של כ-254 מיליון דולר - צמיחה של 29.2% בהשוואה לרבעון המקביל. ההכנסות ממנויי מוצרי הליבה הסתכמו ב-203 מיליון דולר, צמיחה של 23%, ומכירות המוצרים העסקיים הנלווים (אפליקציות צד שלישי, צ'ט, פתרונות סליקה ועוד) צמחו ב-60% ל-51.2 מיליון דולר. הגבייה ברבעון השלישי צמחה ב-36% לכ-281 מיליון דולר.

12:44

טנסנט הסינית היכתה את התחזיות כשדיווחה על זינוק של 89% ברווח ברבעון השלישי לעומת המקביל אשתקד, וזאת הודות להאצה בפעילות משחקי הווידאו ועלייה בביקוש לפרסום של העסקים. הרווח הסתכם ב-5.8 מיליארד דולר, ההכנסות זינקו ב-30% לכ-19 מיליארד דולר. 

10:40

המסחר באירופה מתנהל בירידות בדומה לסנטימנט בחוזים בניו יורק. הדאקס מאבד 0.7%, הפוטסי יורד בשיעור זהה ברקע לנתוני התוצר, והקאק הצרפתי  יורד גם הוא ב-0.7%.

09:00

המסחר באסיה מתנהל במגמה שלילית. הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.4%, שנחאי מאבדת 0.1%, סינגפור יורדת ב-0.5%. בשעה זו החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט יורדים.

כלכלת בריטניה רשמה צמיחה של 15.5% בתוצר ברבעון השלישי, במה שנראה כריבאונד מהנפילה החדה ברבעון הקודם בצל הקורונה. כלכלני רויטרס ציפו לצמיחה חדה יותר של  15.8% ברבעון. נתון זה מגיע לאחר נפילה של 19.8% בתוצר ברבעון הקודם. עם זאת, ההתאוששות צפויה להתמתן נוכח ההגבלות החדשות שנוספו בצל התפשטות הקורונה. בחישוב שנתי מדובר בירידה של 9.6% בתוצר לעומת צפי לירידה שנתית של 9.4%.

לדברי איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים: "חלק ניכר מהעלייה בתוצר ברבעון נבע מהגידול במכירות של רשתות המזון לקראת כניסתו לתוקף של סגר שני ברחבי הממלכה המאוחדת. נזכיר כי לאחרונה עדכן הבנק המרכזי של בריטניה את תחזית הצמיחה לשנת 2020 כלפי מטה".

אמש בניו יורק נרשמה נעילה מעורבת בבורסות. מדד הנאסד"ק זינק ב-2%, S&P 500 הוסיף 0.77% לערכו ואילו דאו ג'ונס ירד קלות, בפחות מעשירית האחוז. במבט על המניות, מגזרי הטק והתרופות משכו אמש את מדד נאסד"ק למעלה. בין העליות הבולטות נרשמו זום, שזינקה ב-9.9%, ומניות השבבים קוואלקום ואנבידיה שעלו ב-5.4% ו-5% בהתאמה. בקרב ענקיות הטק, אפל עלתה ב-3%, מיקרוסופט ב-2.6%, נטפליקס הוסיפה 3.4% לערכה ואמזון עלתה גם היא, ב-3.5%.