שינוי מדיניות: אוסטריה תסגור את כל בתי הספר כחלק מסגר הדוק מהשבוע

במסגרת הסגר תיאסר היציאה מהבתים למעט לסיבות חיוניות. רוב החנויות יצטרפו למסעדות ולבתי הקפה שכבר נסגרו, ותאושר פתיחתם רק של בתי מרקחת, חנויות מזון וסופרמרקטים • יותר מ-9,000 מקרים ביממה דווחו במדינה בימים האחרונים

שוטרים בווינה בסוף אוקטובר / צילום: Ronald Zak, AP
שוטרים בווינה בסוף אוקטובר / צילום: Ronald Zak, AP

על רקע המספר העולה של חולי הקורונה באוסטריה, ועל רקע מה שנראה כחוסר תוחלת של הצעדים הקיימים, החליטה ממשלת אוסטריה להטיל "סגר הדוק" על המדינה, בדומה לזה שהוטל במרץ-אפריל האחרון. יותר מ-9,000 מקרים ביממה דווחו במדינה בימים האחרונים, וגבר הלחץ על הממשלה, ועל הקאנצלר סבסטיאן קורץ, לנקוט צעדים משמעותיים.

במסגרת הסגר תיאסר היציאה מהבתים למעט לסיבות חיוניות. רוב החנויות יצטרפו למסעדות ולבתי הקפה שכבר נסגרו, ותאושר פתיחתם רק של בתי מרקחת, חנויות מזון וסופרמרקטים. הצעד המשמעותי ביותר, לראשונה במערב-אירופה מאז הסגרים ההדוקים של האביב, הוא ההחלטה האוסטרית לסגור את כל בתי הספר במדינה. ככל הנראה גם הגנים ייסגרו. כל מי שיכול לעבוד מרחוק - יעודד לעשות זאת.

קורץ, שנחשב באירופה למי שהגיב במהירות לגל הראשון, אמר בעבר כי רף של 6,000 חולים במדינה (שבה חיים כ-8.8 מיליון בני אדם), הוא קו שאסור שייחצה כי הוא עלול להעמיד את מערכת הבריאות בסכנת אי-ספיקה. לפי ההערכות, העוצר החדש יהיה בתוקף מיום שלישי הקרוב, ולפחות על ה-6 בדצמבר, תקופה של כשלושה שבועות.

אוסטריה נמצאת בסגר חלקי החל מה-3 בנובמבר, הכולל סגירה של רוב תחום הגסטרונומיה, הבילויים והתיירות, בתי הספר התיכוניים וגם איסור על יציאה משמונה בערב עד שש בבוקר. למרות זאת, הממשלה רואה כיצד מספר המקרים הולך ועולה. זאת, בניגוד למצב בגרמניה ובצרפת, שהכריזו על עוצר חלקי החל מראשית נובמבר ובהן מספר המקרים נשמר יציב או אף רושם ירידה.