בשל בור של עשרות מיליוני שקלים: הליכים משפטיים נוספים נגד בזק בינלאומי

בעקבות הודעת החברה על היעלמותם של עשרות מיליוני שקלים הוגשה בקשה לגילוי מסמכים לקראת הגשת תביעה נגזרת • מדובר באותה התובעת שהגישה בקשה לתביעה נגזרת נגד החברה בפרשת החיובים הכפולים באינטרנט

רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף, גלובס
רן גוראון, מנכ"ל בזק בינלאומי / צילום: שלומי יוסף, גלובס

לקראת הגשת תביעה נגזרת נוספת נגד בזק בינלאומי, הוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים בקשה לגילוי מסמכים בעקבות האירוע שבו התגלה בור של עשרות מיליוני שקלים במאזן החברה. התובעת (אוליר מסחר) היא אותה התובעת שהגישה בקשה לתביעה נגזרת נגד בזק בינלאומי בפרשת החיובים הכפולים באינטרנט.

בבקשה מסבירה אוליר כי על פי חוק החברות היא זכאית כבעלת מניות בבזק להגיש תביעה נגזרת, וזאת בעקבות הדיווח של בזק בינלאומי על היעלמותם של עשרות מיליוני שקלים מהמאזן.

בבקשה, שהוגשה על ידי עוה"ד מוטי גולדשטיין וליאור להב, הם טוענים כי משמעות הדברים היא שבזק בינלאומי גילתה לפתע, בעקבות ביקורת, כי בקופתה חסרים עשרות מיליוני שקלים. כספים אלו ללא ספק היו בקופתה של החברה (וככל שלא, עליה להסביר מדוע היא דיווחה כי הם קיימים בקופתה), וכעת "לפתע", נעלמו.

במצב דברים זה, ברור כי ישנם גורמים האחראים להיעלמותם של אותם כספים, וגורמים נוספים האחראים לכך כי היעלמות זו לא התגלתה עוד קודם לכן, סמוך למועד היעלמותם של הכספים, ועל החברה להיפרע את נזקיה מאותם גורמים.