מנכ"לים בכירים נפגשו על מנת לדון בתגובה להכחשת תוצאות הבחירות של טראמפ

בפגישת וידאו שבה לקחו כ-30 מנכ"לים, מחברות כמו אפל, דיסני, סטארבקס, וולמארט, ג'ונסון אנד ג'ונסון ועוד, דנו בשאלה כיצד יש לנהוג במידה וטראמפ יסרב לצאת מהבית לבן או יראה "איום מיידי וממשי על הדמוקרטיה"

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP
נשיא ארה"ב דונלד טראמפ / צילום: AP

למרות שמעטים ממנכ"לי החברות הבכירות בארה"ב הגיבו עד כה לסירובו של טראמפ להכיר בתוצאות הבחירות, מאחורי הקלעים רבים מהם, כולל המנכ"לים של דיסני, אפל, סטארבקס, ו-וולמארט נפגשו על מנת לדון במה ניתן לעשות במידה והם יראו מצד הנשיא "איום מיידי וממשי על הדמוקרטיה".

ב-6 בנובמבר כ-30 מנכ"לים בכירים לקחו חלק בפגישת וידאו על מנת לדון בשאלה כיצד יש לנהוג במידה וטראמפ יסרב לצאת מהבית הלבן ולעזוב את תפקידו ב-20 בינואר, התאריך שבו ג'ו ביידן אמור להישבע כנשיא ה-46 של ארה"ב.

הישיבה נמשכה יותר משעה, ובה הסכימו המנכ"לים כי יש לטראמפ את הזכות לבדוק טענות לזיופים בבחירות, אך אם טראמפ יפגע בהליך הבחירות או בהעברת הנשיאות, המנכ"לים דיברו על מתן הצהרות פומביות בנושא ואף הפעלת לחץ על חברים במפלגה הרפובליקנית.

זהות כלל המשתתפים נשמרת חסויה, שכן רבים מהם הסכימו להשתתף בפגישה רק בתנאי שזהותם לא תדלוף, אך מארגן הפגישה, פרופסור מאוניברסיטת ייל, ציין שבין המשתתפים היו גם מנכ"לי בלאקסטון וג'ונסון וג'ונסון, בנוסף לאפל, דיסני, וולמארט, סטארקבאקס, ועוד. 

המנכ"לים החליטו לראות את האישרור הסופי של תוצאות הבחירות בג'ורגיה ב-20 בנובמבר לפני שיחליטו על פעולה כלשהי.