מבנה ואלקטרה רכשו מגרש במערב ראשל"צ ב-122 מיליון שקל

מדובר במגרש בשטח של 10 דונם עליו ניתן לבנות 230 יח"ד למעונות סטודנטים, 200 דירות וכן שטחי משרדים ומסחר • את הקרקע מכרו כמה עשרות בעלי קרקע פרטיים

שטח מתחם ה-1000", ראשון לציון / צילום: שלומי יוסף, גלובס
שטח מתחם ה-1000", ראשון לציון / צילום: שלומי יוסף, גלובס

מבנה נדל"ן ואלקטרה השקעות הודיעו כי רכשו מגרש במתחם האלף שבמערב ראשון לציון במחיר של 122 מיליון שקל. המגרש, שנקנה מכמה עשרות בעלי קרקע פרטיים, משתרע על כ-10 דונם. לפי הדיווח של חברת מבנה, ניתן להקים על המגרש 230 יחידות למעונות סטודנטים, כ-5,300 מ"ר לשימושים נלווים ושטחים משותפים, כ-200 יחידות דיור, כ-7,100 מ"ר למשרדים וכ-3,600 מ"ר למסחר. הפרויקט נמצא בשלבי תכנון ראשוניים.

מתחם האלף ממוקם באזור דיונות החול ממערב לכביש איילון דרום (20) ומשווק ע"י עיריית ראשל"צ כ"מרכז העסקים החדש של ישראל". מדובר בעתודת הקרקע המשמעותית ביותר לפיתוח בעיר, שהבעלות בה מחולקת בין העירייה, שמוכרת מדי פעם במכרז את קרקעותיה, ובין בעלים פרטיים. בפרויקט מתוכננת בנייה בהיקף של 1.7 מיליון מ"ר לתעסוקה ומסחר ועוד 5,500 דירות. יש לציין שהמתחם מאופיין בנגישות תחבורתית גבוהה, מכיוון שהוא סמוך לתחנת הרכבת משה דיין שעל קו תל אביב-אשדוד, לקווי רכבת קלה עתידיים ובעל חיבור לנתיבי איילון וכביש 431, המגיעים ישירות אליו. כמו כן, המתחם סמוך לשני צירי הרוחב העיקריים של ראשון לציון - שדרות משה דיין (אשר הופכות לרחוב רחבעם זאבי) ושדרות רבין.

מנכ"ל חברת מבנה נדל"ן, דודו זביידה, אמר היום בשיחה עם "גלובס", כי היתרון של המגרש שנרכש הוא שניתן להסב את יעוד התעסוקה בו למגורים. "מדובר ב-430 דירות להשכרה. זה מגרש מאושר בתב"ע לדיור להשכרה+דיור להשכרה לסטודנטים. זה מסה קריטית לאזור. צריך לזכור שזה אזור נגיש תעסוקתית וגם מבחינת מגורים. אנחנו מסתכלים קדימה. התפיסה שלנו היא חיזוק של דיור להשכרה".

מי אתם חושבים שיגור במתחם האלף?
"זה די קרוב למכללה למנהל. כל המתחם יתפתח למגורים. יהיו שם אלפי יח"ד". זביידה מסביר שבמגרש מתוכננות דירות 3 ו-4 חדרים לצד מעונות לסטודנטים.

האם המגורים יחליפו את התעסוקה?
"אני לא חושב. אני מאמין שלא תהיה פגיעה דרמטית בהיקף התעסוקה. כבר היום אתה רואה שהמשרדים עובדים. השירותים הפיננסיים וחברות הביטוח עובדים. יש עדיין חברות הייטק שלא חזרו, אבל טווח האמצע בעולם המשרדים חזרו לתפקוד מלא. אם אתה מסתובב בכבישים אתה רואה פקקים".

גילוי מלא: למשפחת בר און, מבעלות השליטה ב"גלובס", מניות מיעוט בחברה הציבורית "מבנה". כמו כן, "גלובס" שוכר מחברת "מבנה" משרדים במרכז בר און