אהבה חדשה? תקציב הפרסום של קליל צפוי לעבור למקאן ת"א

זאת אחרי למעלה מעשור של פעילות משותפת עם משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב • היקף התקציב עומד על כ-2 מיליון דולר בשנה

מפעל קליל תעשיות / צילום: איל יצהר
מפעל קליל תעשיות / צילום: איל יצהר

האם למעלה מעשור של פעילות משותפת מגיעות לקיצן? ל"גלובס" נודע כי תקציב הפרסום של קליל תעשיות צפוי לעבור ממשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב למשרד הפרסום מקאן תל אביב. היקף התקציב עומד על כ-2 מיליון דולר בשנה.

משכו את המתחרים

קליל היה בין המפרסמים הראשונים שעלו לפרסום תדמיתי לטלוויזיה, ובכך משך למעשה את כל הקטגוריה להשקעות בפרסום. גליקמן-שמיר-סמסונוב היה המשרד שעשה עם החברה את קפיצת המדרגה, כשהעלה עבורו בשנת 2008 קמפיין רחב-היקף שכלל גם טלוויזיה, תחת הסיסמה "אי-אפשר שלא להתאהב".

קליל תעשיות נסחרת בבורסה, ועיקר עיסוקה הוא פיתוח עיצוב ייצור ושיווק חלונות, דלתות ותריסים. בשנה האחרונה עברה החברה שינוי משמעותי בפן הניהולי, כשלתפקיד המנכ"ל נכנס פרדי אבוקרט, אשר החליף את אריה (ריצ'י) ריכטמן שהחזיק בתפקיד במשך 15 שנה.

קליל החלה לפרסם באופן משמעותי באמצע שנות ה-2000, תוך שהיא שמה דגש על איכות המוצר והדגשת העליונות של מוצרי החברה ביחס למתחרים. כתוצאה מכך הגיעה החברה למודעות גבוה בקרב קהל הרוכשים הפוטנציאלי.

המוצרים של קליל נחשבים כמוצרי פרימיום, אך בשנים האחרונות הם מתמודדים עם מגוון הולך וגדל של מוצרים מתחרים. החברות שפועלות בתחום החלו להתקשר גם הן עם משרדי פרסום גדולים יחסית ולהעלות קמפיינים מושקעים, לרבות קמפיינים בטלוויזיה.

כפועל יוצא מזה לא רק התקציבים גדלו, אלא גם הפן הקריאטיבי שלהם התפתח, ובקטגוריה החלו לדבר גם במונחים של תועלות נוספות לצרכן מלבד המחיר. 

מקליל תעשיות נמסר: "ההסכם עם גליקמן עד 2021".