האופציות הבשילו: כמה כסף שווה היום "הישראלי" של מודרנה

לפי הדיווח האחרון על החזקותיו, מנהל הרפואי של מודרנה, ד"ר טל זקס, מחזיק בכ-266 אלף אופציות של מודרנה • כ-55 אלף אופציות במחיר של 19.15 דולר כבר הבשילו • עד כה הוא מכר מניות ביותר מ-50 מיליון דולר

ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה / צילום: רויטרס
ד"ר טל זקס, המנהל הרפואי של מודרנה / צילום: רויטרס

הדיווח החיובי של מודרנה בנוגע לחיסון לנגיף קורונה מקפיץ את מניית החברה בכ-7.5% למחיר של 96 דולר למניה המשקף לחברה שווי של כ-38 מיליארד דולר. מודרנה הונפקה לראשונה בנאסד"ק לפני פחות משנתיים לפי מחיר של 23 דולר למניה.

בין הנהנים מהזינוק במניה נמצא גם ד"ר טל זקס הישראלי, המנהל הרפואי של מודרנה. לזקס אין כיום החזקה במניות החברה, אך יש לו אופציות שחלקן הבשילו וכבר ניתנות למימוש, והן נמצאות "בתוך הכסף" - כלומר, מחיר המימוש נמוך ממחיר המניה. לפי הדיווח האחרון על החזקותיו, הוא מחזיק בכ-266 אלף אופציות. מתוכן, כ-211 אלף עדיין לא ניתנות למימוש, והן מבשילות במספר מנות לאורך השנים. מחיר המימוש של האופציות האלה הוא 12.21 דולר. כ-55 אלף אופציות במחיר מימוש מעט יותר גבוה, 19.15 דולר, כבר הבשילו וניתנות למימוש.

זקס מכר סך הכול מניות ביותר מ-50 מיליון דולר. בשבוע שעבר מכר מניות בכ-1.2 מיליון דולר, מיד לאחר שקיבל הקצאת אופציות. גם ביולי דווח שזקס מכר מניות בכ-1.6 מיליון דולר, צעד שעורר תהיות משום שהגיע לאחר ניסוי מוצלח. זקס התייחס לכך בראיון ל"גלובס", שבו נשאל על כך שמאז פרוץ המגפה מימש מניות תמורת 50 מיליון דולר (לפני המימוש האחרון): "זה שהתעשרתי, זה היה לא צפוי וגם לא נשלט כי זו מכירה עיוורת. אם אני רוצה לממש מניות, הרשויות כופות עליי לעשות זאת בתוכנית מכירת מניות עיוורת... עכשיו אני גם לא יכול לעצור את זה, כי אולי זה לא נראה טוב שהמנהל הרפואי של החברה מוכר מניות".

ב-2019, עלות התגמולים של זקס במודרנה הסתכמה ב-4.8 מיליון דולר, מתוך זה כ-531 אלף דולר שכר בסיס.