3 צעדים ליצירת הסיפור המקצועי שלכם

בעולם הדיגיטלי "מותג אישי" הוא חובה • איך בונים את הסיפור הזה? • ניהול וקריירה, מדור חדש

הטיפ השבועי
הטיפ השבועי

תקופת הקורונה טרפה את הקלפים בשוק העבודה. מנהלים ועובדים כאחד נאלצים לעכל שינויים מהירים ולהסתגל אליהם תוך כדי תנועה. איך מנהלים ומתנהלים בעולם כזה? במדור החדש "ניהול וקריירה", שיתפרסם בימי שלישי וחמישי, נציג בפניכם את מיטב המומחים שיציעו דרכים להתמודד עם עולם העבודה המשתנה, או לכל הפחות ייתנו לנו כמה נקודות למחשבה

לכל אדם יש סיפור לספר, יעדים, מיומנויות ומומחיות לחלוק עם העולם. בעולם הדיגיטלי "מותג אישי" הוא כבר לא משהו ש"נחמד שיהיה", הוא חובה. איך בונים את הסיפור הזה? אלה הצעדים שיעזרו לכם ליצור אותו.

1. הבינו מי אתם. כדי לבנות מותג אישי המשקף את הזהות האישית והמקצועית שלכם, חשוב שקודם כל תדעו מי אתם. הכינו רשימה של החוזקות והחולשות, ושאלו את עצמכם שאלות כמו: מה מעורר אצלי מוטיבציה? אילו פקידים סוחטים ממני את כל האנרגיה? ומהן התכונות שאחרים החמיאו לי עליהן.

2. חישבו מה מבדל אתכם מאחרים. המותג האישי שלכם הוא מפת דרכים המתארת לאן אתם רוצים להגיע, לא רק את מי שאתם היום. לכן חשוב שתעריכו את נקודות החוזק והחולשה שלכם בהקשר של תחום הקריירה שבו תרצו לעסוק. כך תוכלו לגלות מהם הכישורים והתכונות שמבדילים אתכם מאחרים, והיכן אתם צריכים להשתפר.

מאשה דקשוב  / צילום: ליאת מנדל
 מאשה דקשוב / צילום: ליאת מנדל

3. הכינו פיץ' מעלית. אחרי שגיבשתם באופן חלקי את המותג האישי שלכם, הקדישו זמן לבניית סיפור של 30-60 שניות על מי שאתם. באירוע אונליין, בכנס או במסיבה - תיאור קצר מוכן של מה שאתם עושים ולאן אתם רוצים להגיע יסייע לכם לתקשר זאת בקלות רבה יותר.

מאשה דשקוב, מייסדת ומנכ"לית Digitalent בית ספר מוביל למקצועות השיווק והדיגיטל