בצל הסגר על החנויות: איקאה ישראל תחל לאפשר הזמנה באונליין ואיסוף עצמי

לקוחות איקאה יוכלו לבצע הזמנה באונליין, והיא תסופק ללקוחות באיסוף עצמי ללא מעבר בחנות

איקאה בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס
איקאה בישראל / צילום: שלומי יוסף, גלובס

בצל השפעות סגר הקורונה, איקאה ישראל משיקה שירות משלוחים באיסוף עצמי. לראשונה איקאה ישראל תספק לצד שירות המשלוחים היקר, שהיא מציעה באמצעות אתר חיצוני בשם שפע אונליין שנמצא תחת אותה בעלות של איקאה, גם אפשרות להזמנה באונליין ואיסוף עצמי מהחנויות שלה ללא תוספת עלות. ההזמנה תתבצע באונליין ותסופק ללקוחות ישירות אל הרכב ללא מעבר בחנות. 

איקאה ישראל, כמו גם אתר הסחר המקוון שהיא מפעילה תחת השם "שפע אונליין" ושאליו היא מפנה גם באתר הרשמי ובעמוד הפייסבוק שלה, נמצאים בבעלות מתיו ברונפמן ושולם פישר.

מאז שהוטל הסגר השני בישראל, החנויות של איקאה נותרו סגורות.בשבוע שעבר הצהירו בחברת הריהוט כי יש בידי החברה חוות-דעת משפטית שמאפשרת לה לפתוח את החנויות, ואולם במשרד הבריאות חשבו אחרת ויצאו בהבהרה, לפיה "משרד הבריאות לא נתן אישור לפתיחת החנות. עמדת המשרד היא כי חנות רהיטים, ובכלל זה איקאה, אינה מקום שעיקר עיסוקו מכירת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית". מאז החברה חזרה בה, ועד היום חנויותיה נותרו סגורות.

מאיקאה נמסר: "אנו ממשיכים בתהליך ההכרה באיקאה כחברה המוכרת מוצרים חיוניים לבית מול משרדי הממשלה, במקביל ומתוך מחויבות להעניק שירות ללקוחותינו שהתאכזבו מאי-פתיחת החנויות, פעלנו למציאת פתרונות נוספים לרכישה מהבית".