נתניהו: בדקתי עם פוטין אפשרות לרכוש את החיסון הרוסי לקורונה

בהצהרה לתקשורת אמר נתניהו כי הוא פועל להשיג חיסונים מסוגים שונים וממקורות שונים כדי להתמודד עם המגפה • לדבריו ישראל תהיה בין המדינות הראשונות שיקבלו את החיסון של חברת מודרנה , אך החיסונים יגיעו רק בעוד מספר חודשים

הנשיא ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס
הנשיא ולדימיר פוטין / צילום: רויטרס

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם נשיא רוסיה פוטין לבדוק את האפשרות לרכוש את החיסון הרוסי ספוטניק לאחר שיקבל את האישור המלא. הקרמלין במוסקבה פרסם הודעה דומה ולפיה בשיחה בין האישים עלה נושא ההתמודדות בקורונה והאפשרות לרכוש להפיץ וגם לייצר את החיסון הרוסי בישראל.

בהצהרה לתקשורת אמר נתניהו כי הוא פועל להשיג חיסונים מסוגים שונים וממקורות שונים כדי להתמודד עם המגפה. לדבריו ישראל תהיה בין המדינות הראשונות שיקבלו את החיסון של חברת מודרנה, אך החיסונים יגיעו רק בעוד מספר חודשים. עד אז אמר נתניהו - עלינו להמשיך להקפיד לשמור על ההנחיות שכן מקדם ההדבקה מראה עלייה קלה.

נתניהו השתבח בנתונים הכלכליים שהראו צמיחה של ממש ברבע השלישי של השנה, וגם בהותרת דירוג האשראי של ישראל על כנו. הוא הראה טבלה ולפיה ישראל במקום נמוך, קרי חיובי, בשיעור הפגיעה בכלכלת מדינות המערב.

בתשובה לשאלה על הבחירות בארצות הברית אמר כי פוליטיקה מסובכת יש גם שם וכי הובהר לו שבקרוב מאוד ידבר עם ג'ו ביידן שאותו הגדיר, "האמור להתמנות לנשיא". הוא גילה כי עדכן את הממשל הנוכחי בוושינגטון כנהוג, על תכניות הבניה בגבעת המטוס שבדרום מזרח ירושלים.

נתניהו הכחיש את הציטוט שיוחס לו ולפיו גנץ אינו ראוי להיות ראש ממשלה, ואמר כי כחול לבן מפרה את ההסכם הקואליציוני ביחס למינוי בכירים וכי אם תתמקד במאבק המוצלח בקורונה כדבריו, הכל פתוח.

בעניין התבטאויות דינה זילבר המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שמתחה אמש ביקורת על התנהלות הפוליטיקאים (אפשר קישור לאייטם שלי בעניין מהבוקר) אמר כי יש לדבריה ניחוח פוליטי שלא צריך להישמע אצל פקיד ממשלתי. לדבריו צריך איזון בין הרשויות אבל גם שיהיה ברור כי מי שקובע את המדיניות הם שרי הממשלה ולא הפקידים.