מבנק ישראל לבורסה דיגיטלית: אילן שטיינר מצטרף להנהלת הסטארט-אפ סימטריה

ד"ר שטיינר, שבתפקידו הקודם ניהל את מחלקת המטבע בבנק ישראל, מונה למנהל התפעול הראשי של החברה החדשה, שאותה מוביל עו"ד זיו קינן • סימטריה פועלת לפיתוח בורסה לניירות ערך דיגיטליים ומתכננת להקים בורסה ראשונה כזו בישראל

ד"ר אילן שטיינר / צילום: דוברות בנק ישראל
ד"ר אילן שטיינר / צילום: דוברות בנק ישראל

הסטארט-אפ הישראלי החדש Simetria, הפועל לפיתוח בורסה לניירות ערך דיגיטליים, הודיע אתמול (ב') על מינויו של מנהל תפעול ראשי (COO) חדש. לתפקיד מונה ד"ר אילן שטיינר, שבתפקידו הקודם כיהן במשך חמש שנים כמנהל מחלקת המטבע בבנק ישראל, עד אוגוסט 2019, ולפני כן שימש סמנכ"ל ברשות התחרות (לשעבר רשות ההגבלים העסקיים).

חברת סימטריה הוקמה בחודש שעבר, כפי שפורסם ב"גלובס", על-ידי חברת דרייפר גורן הולם (DGH) האמריקאית, העוסקת בהשקעות הון סיכון בתעשיית הפינטק ומתמקדת בעיקר בחברות סטארט-אפ בתחום הבלוקצ'יין, יחד עם עמי בן דוד, ממייסדי חברת הבלוקצ'יין Ownera, ועו"ד זיו קינן, ששימש קודם לכן מנהל התפעול של Ownera.

קינן, שמונה למנכ"ל החברה החדשה, אמר בשיחה עם "גלובס" באוקטובר כי סימטריה תפעל כחלק מרשת ניירות הערך הדיגיטליים של Ownera, במסגרת פיילוט שהיא מובילה עם גופים פיננסיים גדולים בעולם. לדבריו, החברה ביצעה פנייה מקדמית לרשות ניירות ערך בישראל כדי להפעיל את סימטריה במתכונת של "לוח מודעות אינטרנטי למסחר בניירות ערך". הוא ציין כי "יש כיום חלון הזדמנויות ייחודי בישראל להקמת בורסה לניירות ערך דיגיטליים".

קינן מסר אתמול כי הוא מברך על הצטרפותו של ד"ר שטיינר להנהלת סימטריה, "בזכות ניסיונו העשיר ברגולציות פיננסיות גלובליות". לדבריו, "הבורסה הדיגיטלית של סימטריה תוכל לנצל את הניסיון המוכח של שטיינר בכל הקשור לשיתופי פעולה פיננסיים מקומיים ובינלאומיים". אלון גורן, שותף מייסד של DGH, מסר כי "ד"ר שטיינר הוא ניצחון ענק עבור צוות סימטריה ועבור הפורטפוליו של דרייפר גורן הולם".

ד"ר שטיינר מסר: "אני להוט וגאה להצטרף לצוות של סימטריה בתפקיד COO ומצפה לעבוד עם המנכ"ל זיו קינן כדי לממש את החזון של הקמת הבורסה הדיגיטלית הראשונה של ישראל".

על-פי הודעתה של סימטריה, "החברה מתכננת להרחיב שיתופי פעולה בשווקים מקומיים ובינלאומיים ולחבר את ישראל עם ספקי טכנולוגיה חדשניים ברחבי העולם. הצטרפותו של שטיינר תסייע לבורסה הדיגיטלית לייצר ערך עבור חברות טכנולוגיה מקומיות".

שטיינר מונה לתפקידו הקודם כמנהל מחלקת המטבע של בנק ישראל ב-2014. בהובלתו השלימה המחלקה בהצלחה את תהליך החלפת סדרת השטרות הישנה בחדשה לצד שורה של מהלכים ויוזמות לקידום חדשנות במערכת המטבע בישראל, לרבות הטמעת מערכות טכנולוגיות מתקדמות לניהול וניתוח מידע, קידום הסדרה, שיפור בקרות, תשתיות וייעול תהליכים. נוסף על כך, הגביר שטיינר באופן ניכר את שיתופי הפעולה המקצועיים בין בנק ישראל לבנקים מרכזיים וארגונים שונים בישראל ובחו"ל, והבנק אף הוכתר בתקופתו בתואר Currency Manager of the Year לשנת 2019 על-ידי כתב-העת הבינלאומי Central Banking.