"מנעו סיכול ממוקד": בית המשפט ביטל את השעייתו של יהלומן ותיק

הנהלת הבורסה השעתה את היהלומן הוותיק אמנון מאיר מאחר שקילל חבר בורסה אחר באסיפה כללית של הבורסה • במסגרת הדיון בביהמ"ש המחוזי טען מאיר כי העונש כבד וחסר תקדים "ומהווה פגיעה אנושה בחופש העיסוק, בשמו הטוב וביכולת הפרנסה שלו"

הבורסה ליהלומים ברמת גן / צילום: שאטרסטוק
הבורסה ליהלומים ברמת גן / צילום: שאטרסטוק

בית המשפט ביטל את השעייתו של היהלומן הוותיק אמנון מאיר. הנהלת הבורסה השעתה את מאיר מאחר שקילל חבר בורסה אחר באסיפה כללית של הבורסה.

השופטת חנה פלינר מבית המשפט המחוזי קיבלה את בקשתו של מאיר המיוצג על-ידי עו"ד אילן בומבך והוציאה צו מניעה זמני לבורסת היהלומים לבטל את השעייתו באופן מיידי.

מאיר הושעה למשך 3 חודשים לאחר שבאסיפה כללית של הבורסה ליהלומים קרא לעבר חבר בורסה אחר "לך תזדיין". מאיר התרעם על הופעתו של חבר הכנסת ניר ברקת שהוזמן לנאום במהלך האסיפה מבלי שהנאום היה על סדר היום. הוא הביע את דעתו כי אין מקום להביא פוליטיקאים לאסיפה והפריע לנאום. התרעומת גרמה לחבר בורסה אחר לנסות להשתיקו ולהוציאו מהאולם ובתגובה אמר את הדברים. למחרת התנצל מאיר בפני חבר הבורסה ואף פרסם פוסט התנצלות בעמוד הפייסבוק שלו.

במסגרת הדיון בבית המשפט המחוזי טען מאיר כי העונש כבד וחסר תקדים "ומהווה פגיעה אנושה בחופש העיסוק, בשמו הטוב וביכולת הפרנסה שלו". עוד נטען כי "העונש ניתן כדי למנוע מהמבקש (אמנון מאיר - נ.ש.) להתמודד בבחירות הקרובות לתפקיד בהנהלת בורסת היהלומים וזאת מאחר והמבקש ידוע כאיש אופוזיציה שכותב פוסטים בפייסבוק בגנות ההנהלה הנוכחית".

בורסת היהלומים המיוצגת על-ידי עו"ד שמואל עיני טענה ל"ערך הרב שהיא נותנת להתנהגות ראויה והולמת וכי אינה יכולה להשלים עם התנהגות מבזה ומשפילה כפי שהיתה במקרה הנדון" ושללה כי פעלה ממניעים זרים או פסולים.

בית המשפט לא נוטה להתערב בהחלטות של טריבונלים פנימיים כמו הבורסה ליהלומים אך במקרה זה קבע כי מדובר במקרה מובהק לאור הנזק שנגרם לו כל יום בו הוא מושע.

בית המשפט ביטל את ההשעיה עד לקבלת החלטה בתביעה העיקרית לביטול העונש לחלוטין. נקבע כי חלפו 9 חודשים ממועד ההחלטה על ההשעיה ואין כל בהילות לבצע את העונש. בית המשפט ביקש מהצדדים "לקיים הידברות על כלל הנושאים וההשלכות ולהביא לסיומו סכסוך זה בדרכי נעם תוך הימנעות ממתן הכרעה סופית בהמרצת הפתיחה".

עו"ד אילן בומבך / צילום: שלומי יוסף, גלובס
 עו"ד אילן בומבך / צילום: שלומי יוסף, גלובס

תגובת עו"ד אילן בומבך המייצג את אמנון מאיר: "בית המשפט המחוזי מנע הערב סיכול ממוקד מצד הבורסה כלפי יהלומן שמצוי באופוזיציה להנהלה. הבורסה נהגה כלפיו באופן מפלה ולא סביר כאשר הענישה אותו באופן לא מידתי, וזאת כדי לא לאפשר לו להתמודד בבחירות להנהלת הבורסה".

מהנהלת הבורסה נמסר: "נלמד את תוכן ההחלטה ונשקול צעדינו בהתאם. התיק קבוע לדיון ענייני לחודש אפריל, ובמועד זה נשמיע עמדתנו בפני בית המשפט".