מיישמות את ההסכם: ישראל ובחריין סיכמו על הקמת שגרירויות

השגרירות של בחריין תמוקם ככל הידוע בתל אביב, וזו הישראלית בבירת בחריין מנאמה • שר החוץ גבי אשכנזי: "נפעל לכך שהחל מ-1 בדצמבר יוכלו אזרחי בחריין לקבל ויזה לישראל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, וכן הפעלת בקרוב טיסות ישירות בין המדינות"

ח"כ גבי אשכנזי  / צילום: דוברות משרד החוץ
ח"כ גבי אשכנזי / צילום: דוברות משרד החוץ

ישראל ובחריין סיכמו היום (ד') רשמית את הצעד המעשי המהותי של הסכמי השלום החדשים בין המדינות, הקמת שגרירויות כל אחת בארצה של השנייה. השגרירות של בחריין תמוקם ככל הידוע בתל אביב, וזו הישראלית בבירת בחריין מנאמה. בהודעה שפרסם שר החוץ גבי אשכנזי בתום פגישתו עם עמיתו הבחרייני, עבד א-לטיף א-זיאני נאמר: "הסכמת ממשלת בחריין להקמת שגרירות במנאמה והאיגרת להקמת שגרירות בחריינית בישראל, היא רגע היסטורי עבור המדינות. אני מודה על ההזמנה לבקר בבחריין בתחילת חודש דצמבר ומקווה שנוכל לחנוך את הקמת השגרירות כבר בביקור זה".

אשכנזי בירך את א-זיאני ואמר כי לאחר חודשים של שיחות טלפון הוא שמח לפגוש אותו לראשונה פנים אל פנים. "זהו יום היסטורי במזרח התיכון שעבר שינויים חיוביים עצומים בחודשים האחרונים. אנחנו מגשימים את השלום שכל הישראלים חלמו עליו כל כך הרבה שנים. נפעל לכך שהחל מ-1 בדצמבר יוכלו אזרחי בחריין לקבל ויזה לישראל באמצעות אתר אינטרנט ייעודי, וכן הפעלת בקרוב טיסות ישירות בין המדינות".

במהלך הפגישה הגיש שר החוץ א-זיאני לשר אשכנזי איגרת ובה אישור ממשלת בחריין להקמת שגרירות ישראלית במנאמה, וכן איגרת בקשה רשמית להקמת שגרירות בחריינית בישראל. בהצהרה שלו לתקשורת, הזמין שר החוץ הבחרייני את השר אשכנזי לכנס מנאמה לביטחון שיתקיים בדצמבר בבחריין.

השר אשכנזי הודה לא-זיאני והוסיף כי הוא מקווה כי כבר בביקור זה יוכלו הצדדים לחנוך את הקמת השגרירות במנאמה, אחר שנים רבות של פעילות בלתי רשמית באזור.

אשכנזי ניצל את ההזדמנות לברך על החלטת הרשות הפלסטינית לתיאום עם ישראל. "המזרח התיכון ידע יותר מדי סכסוכים ויותר מדי מלחמות. זה הזמן לשלום. אני מברך על החלטת הפלסטינים לחזור לשיתוף פעולה עם ישראל. ידינו מושטת לשלום והדלת פתוחה לחידוש המו"מ. אני קורא להנהגה הפלסטינית לשוב לשולחן המשא ומתן ללא כל תנאים מוקדמים".