עם רוח גבית מזינוק הביטקוין: פיירבלוקס גייסה עוד 30 מיליון דולר

סטארט-אפ הקריפטו ישתמש בהון שגייס להכפלת צוות עובדיו בישראל • סבב הגיוס הנוכחי משלים לחברה גיוסים של 46 מיליון דולר בשלוש שנות פעילותה • לדירקטוריון מצטרף פרד ארסאם, ממייסדי Coinbase ושותף בקרן Paradigm, שהובילה את הגיוס

חברת הסטארט-אפ הישראלית Fireblocks (פיירבלוקס), המתמחה בהעברה מאובטחת של מטבעות קריפטו, הודיעה היום (ד') על השלמת סבב גיוס B בהיקף של 30 מיליון דולר. יחד עמו מסתכמים גיוסי ההון שלה עד כה ב-46 מיליון דולר. את סבב הגיוס הובילה קרן Paradigm והשתתפו בו גם המשקיעים הקיימים של פיירבלוקס: החברות Tenaya Capital ,Swisscom ,Galaxy Digital Digital Currency Group ,Cedar Hill Capital וקרן ההשקעות Cyberstarts של גילי רענן, שבה מושקעים שלמה קרמר ומיקי בודאי.

פיירבלוקס היא פלטפורמה לארגונים פיננסיים המספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים בטכנולוגית בלוקצ'יין. הפלטפורמה מאפשרת לבורסות קריפטו, חברות תשלומים, בנקים, קרנות גידור, גופי אשראי חוץ-בנקאי וגופים פיננסיים אחרים לבצע באופן מאובטח העברות של מטבעות קריפטו דרך רשת פיירבלוקס ותשתית ארנק מבוססת MPC (טכנולוגיית הצפנה של חישוב רב-משתתפים בטוח). החברה מיישמת מדיניות ביטוח שמכסה נכסים שנמצאים באחסון ובהעברה.

מאז השקתה ביוני 2019, הועברו באמצעות התשתית של פיירבלוקס מטבעות קריפטו בשווי של 150 מיליארד דולר עבור ארגונים ולקוחות מוסדיים באירופה ובצפון אמריקה. עם לקוחותיה נמנות חברות פינטק ובלוקצ'יין מוכרות, כמו Revolut ,Celsius ,BlockFi PrimeTrust ,Genesis, Nexo וחברות נוספות. לדברי החברה, הרשת של פיירבלוקס כוללת כיום יותר מ-160 גופים מוסדיים פעילים, לרבות ספקי הנזילות הגדולים בעולם הקריפטו, כמו B2C2, Galaxy, Amber ו-Three Arrows.

פעילותה של פיירבלוקס צמחה משמעותית בחודשים האחרונים, בין השאר, על רקע המגמה החיובית בשוק מטבעות הקריפטו העולמי. ביטקוין, המטבע המוביל בשוק, קרוב היום לשיא של כל הזמנים שקבע לפני כשלוש שנים, לאחר שמחירו חצה היום בבוקר את רף ה-18 אלף דולר לראשונה מאז דצמבר 2017, כפי שדיווחנו באתר "גלובס". שווי השוק של הביטקוין שבר היום את שיא כל הזמנים, כשהגיע לרמה של כ-338 מיליארד דולר - גבוה משהיה ב-17 בדצמבר 2017, היום היחיד עד כה שבו מחירו חצה את רף ה-20 אלף דולר.

תכפיל את צוות המפתחים בישראל

פיירבלוקס היא כיום אחת מחברות הבלוקצ'יין הגדולות בישראל. החברה מעסיקה כיום 75 עובדים בישראל ובעולם, כ-50 מהם במרכז המו"פ שלה במגדל WE TLV בתל אביב. נוסף על משרדיה המקומיים, לחברה משרדים בניו יורק, באירופה, בהונג קונג ובסינגפור. לדברי החברה, היא תשתמש בהון שגויס כדי להכפיל את מצבת העובדים שלה במהלך שנת 2021 ל-150 עובדים. בתוך כך, מספר המפתחים בצוות של פיירבלוקס בישראל יוכפל ל-100, וכן יורחבו צוותי השיווק והמכירות שלה בארץ ובעולם.

בסבב הגיוס הקודם של פיירבלוקס - סבב A, שעליו דווח ב"גלובס" ביוני 2019, גייסה החברה 12 מיליון דולר, וקודם לכן הסתכם הגיוס הראשון של החברה ב-4 מיליון דולר. במקביל להשלמת סבב גיוס B הודיעה היום פיירבלוקס כי צירפה למועצת המנהלים שלה את פרד ארסאם, שותף מנהל בפרדיגם ובעבר מייסד שותף של ענקית הקריפטו האמריקאית Coinbase. כמו כן, צירפה פיירבלוקס לשורותיה כסגן נשיא למכירות גלובליות את מאט מאלוני, לשעבר סמנכ"ל בחברת סיסקו העולמית.

פיירבלוקס הוקמה ב-2018 על ידי שלושה יזמי הייטק: מיכאל שאולוב, מנכ"ל החברה, שהקים בעבר את חברת Lacoon Mobile Security ומכר אותה לחברת צ'ק פוינט לפני כחמש שנים ב-100 מיליון דולר; עידן עפרת, סמנכ"ל הטכנולוגיות של פיירבלוקס, שהיה ממייסדי חברת C4 Security שנרכשה על ידי אלביט מערכות; ופבל ברנגולץ, סגן נשיא מו"פ בפיירבלוקס, שהיה סמנכ"ל R&D בחברת Safend שנרכשה על ידי Wave Systems.

לדברי שאולוב, "במהלך הרבעון השלישי של 2020 נרשמה צמיחה של 533% במצבת הלקוחות שלנו, וזו תוצאה ישירה של היכולת שלנו לתמוך בהשקה ובהרחבה של מיזמי קריפטו ובלוקצ'יין והאימוץ המאסיבי של הפתרון על ידי המוסדות הפיננסיים הגדולים והחדשניים בעולם, שנכנסו לתחום לאור הטלטלה בשווקים שחוללה הקורונה. שוק הנכסים הדיגיטליים מתפתח בקצב מהיר בכל רחבי העולם, וגיוס ההון יאפשר לנו להגדיל את מחלקת המו"פ ואת צוותי השיווק והמכירות, שיובילו את הרחבת מעטפת החדשנות של המוצר ואת צמיחת בסיס הלקוחות באזורים גיאוגרפיים חשובים".