אל על עם העיניים לאמירויות: חתמה על הסכם שת"פ עם איתיחאד

אל על חתמה על מזכר הבנות עם איתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, הכולל שיתוף-פעולה בתחומים רבים, בהם צבירת נקודות מועדון הנוסע המתמיד • מנכ"ל אל על גונן אוסישקין: "יחד, שתי החברות יאפשרו ללקוחותיהן המשותפים את המוצר והשירות הטוב ביותר"

אל על ואיתיחאד איירווייז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, חתמו על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה נרחב. מזכר ההבנות מתמקד בנושאים שונים, ביניהם הסכמי קוד שייר (הסכמים בהם שתי חברות חולקות טיסה שמבצעת אחת מהן), אפשרויות מימוש וצבירת נקודות מועדון הנוסע המתמיד של שתי החברות ושיתופי-פעולה בתחומי תחזוקה ומטען בתל אביב ובאבו דאבי.

לפי הודעה משותפת שהוציאו שתי החברות, ההסכם יכלול בעתיד הסכמי קוד שייר לא רק בטיסות בין אבו דאבי ותל אביב, אלא גם בטיסות איתיחאד מאבו דאבי למזרח הרחוק ובטיסות אל על מנתב"ג לאירופה. לאל על יש הסכמי קוד שייר עם חברות תעופה שונות, בהן סוויס, איבריה, אתיופיאן איירליינס, קוואנטס, אירופלוט ועוד.

שיתוף-פעולה בין מועדוני הלקוחות של אל על ואיתיחאד יאפשר צבירה ומימוש של נקודות מועדון בשתי החברות והטבות נוספות עבור הלקוחות המתמידים של החברות. אל על ואיתיחאד לא משתייכות לברית תעופה עולמית בנושא של מועדוני הנוסע המתמיד. בדומה לאל על, לאיתיחאד יש תוכנית נאמנות עצמאית לנוסעים המתמידים, אלא שבשעה שאל על לא יכלה להצטרף לבריתות על רקע פוליטי ומדיני (גם אם הנימוק לא נאמר מפורשות) - איתיחאד, וכמוה גם אמירייטס, חברת התעופה הלאומית של דובאי, בחרו שלא להשתייך לבריתות ולפתח את נאמנות הנוסעים בעצמן.

מזכר ההבנות נחתם על-ידי מנכ"ל קבוצת איתיחאד, טוני דאגלאס, ועל-ידי מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין. החתימה המשותפת התבצעה בטקס וירטואלי שהתקיים מטות שתי החברות.

אוסישקין מסר כי "הנורמליזציה ביחסים בין ישראל ואיחוד האמירות מאפשרת לנו לשתף פעולה עם אחת מחברות התעופה הטובות בעולם - איתיחאד אירוויז. מזכר ההבנות מהווה את תחילת הדרך, ואני מאמין שיחד, שתי החברות יאפשרו ללקוחותיהן המשותפים את המוצר והשירות הטוב ביותר".

דאגלאס מסר כי "אנו מאמינים שהחתימה על מזכר ההבנות יהווה בסיס לשיתוף-פעולה נרחב בין שתי חברות הדגל, שיאפשר עבודה משותפת בנושאים מסחריים ובחוויית הלקוח".

איתיחטד איירווייז הכריזה לאחרונה על מועד השקת הקו שלה בין תל אביב לאבו דאבי, שמתוכנן ל-26 במרץ 2021, רגע לפני חג הפסח. בהודעת ההשקה על הטיסה שתפעל במתכונת יומית, התייחסה איתיחאד לעובדה שבכוונתה להציע טיסות המשך בקו מתל אביב ליעדים שונים בעולם, בדגש על המזרח הרחוק.

אל על עדיין לא הכריזה על מועד השקה רשמית לטיסות לאמירויות, מטוסי אל על שכבר משובצים לקו פועלים במסגרת צ'רטר - דוגמת טיסה שתופעל באמצעות אל על עבור אשת טורס מ-6 בדצמבר בתדירות של 6 פעמים בשבוע. ישראייר אמורה להשיק את הקו שלה לדובאי ב-2 בדצמבר, וארקיע כשבועיים אחריה. ישראייר הגישה בקשה להפעיל טיסות בין דובאי לבחריין במטרה להציע טיול משולב בין שתי המדינות. את הקו לבחריין תשיק ישראייר ב-31 בינואר 2021.