הדיל הפוליטי שיאפשר מינוי חשב כללי במשרד האוצר יוצא לדרך

היועמ"ש דרש והליכוד וכחול לבן הצליחו להסכים בסוף - הממשלה תאשר סדרה של מינויים ביום ראשון, ביניהם יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר והוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי • למרות הפשרות, בליכוד עדיין מסרבים למנות מנכ"ל למשרד המשפטים

יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי
יהלי רוטנברג / צילום: ליאור מזרחי

היועמ"ש דרש ובליכוד וכחול לבן הצליחו להסכים: ביום ראשון תאשר הממשלה את מינויו של יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר וכן יצאו לדרך כמה מינויים החשובים לכחול לבן. אחרי שבועות ארוכים בהם הוטל וטו בין שתי המפלגות הגדולות על מינויים בממשלה כולה, ביום ראשון הקרוב תתכנס הממשלה כדי לאשר את מינויו של הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי לדרישת בני גנץ, מינוי החשכ"ל, מינוי יו"ר מועצת רשות שדות התעופה לדרישתה של מירי רגב, מינוי שגרירים לאתיופיה, בורונדי וצ'אד לדרישת שר החוץ אשכנזי ומינוי מנהל הרשות להשקעות ופיתוח התעשייה לדרישת שר הכלכלה עמיר פרץ.

מכתבו החריף של היועץ המשפטי לממשלה הצליח להניע את גלגלי הפוליטיקה במקומות שבהם לא הצליחו להניע אותם איומי הבכירים בכחול לבן או דרישותיו החוזרות של שר האוצר ישראל כ"ץ. אמש (ה') כתב מנדלבליט לכ"ץ כי יש לפעול בדחיפות למינוי החשכ"ל "לא ניתן להותיר את תפקיד החשב הכללי לא מאויש, על כן אבקשך לפעול להטלת תפקיד החשב הכללי באופן דחוף על עובד מעובדי משרדך, וזאת עד למינוי הקבוע, שאף אותו יש לאייש בדחיפות.. הימנעות ממינויים של נושאי משרות בכירות באופן קבע פוגעת ביציבותו ובתפקודו התקין של שירות המדינה כולו, וככזו מעוררת קושי משפטי משמעותי".

למרות הפשרות הכלליות, בליכוד עדיין מסרבים לדרישתו של אבי ניסנקורן למנות מנכ"ל למשרד המשפטים שנמצא גם הוא על השולחן וממתין לאישור הממשלה. אמנם בשיחות בין הצדדים אתמול ניסו לדרוש שוב את אישור מינוי המנכ"ל של ניסנקורן אבל בליכוד כאמור עמדו בסירובם ובכחול לבן ויתרו על הדרישה הזו שקריטית למינוי פרקליט המדינה, והעדיפו להוציא לפועל שורה של מינויים בהסכמה בתמורה למינוי החשכ"ל באוצר.

הלילה חזרו בכחול לבן על דרישתם למינויים הדדיים ובהודעה לעיתונות מסרו כי "כחול לבן הודיעה וממשיכה לתמוך במינוי חשכ"ל שהוא קריטי להבטחת כלכלתם של אזרחי ישראל, העצמאים והמובטלים שפרנסתם נפגעה בעת הקשה הזו. ישנם מינויים נוספים קריטיים אשר כחול לבן תפעל לקדמם כבר בישיבת הממשלה הקרובה". במו"מ לעת ערב נסגרו המינויים המוסכמים ובראשם מינויו של הוד בצר למנכ"ל משרד ראש הממשלה החליפי. סוגרי הדיל היו ראש הסגל של בנימין נתניהו אשר חיון וראש המטה של גנץ מעיין ישראלי.

בשבוע שעבר כאשר פורסם הדיל הזה בין שני הצדדים - בכחול לבן מיהרו להכחיש אותו והמינויים ירדו משולחן הממשלה, הפעם הוא צפוי לעבור.