מינוי יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי אושר על ידי הממשלה

רו"ח יהלי רוטנברג כיהן בשלוש השנים האחרונות כסמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק • רוטנברג צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים, עם סיום תקופת העסקתו בבזק

הממשלה אישרה היום (א') את מינויו של רו"ח יהלי רוטנברג לחשב הכללי במשרד האוצר.

רוטנברג נבחר לתפקיד כבר ב-9 לאוקטובר במקומו של החשב הכללי הקודם רוני חזקיהו, אך אישור מינויו בממשלה התאפשר רק כעת בעקבות הסכמות על סבב מינויים בין כחול לבן והליכוד. שר האוצר, ישראל כ"ץ אמר כי הוא "מברך על החלטת הממשלה לאשר את מינוי רו"ח יהלי רוטנברג לתפקיד החשב הכללי במשרד האוצר. בשבועות האחרונים ניהלתי מאבק להביא לאישור המינוי בממשלה בשל חשיבותו לניהול תקין של תקציב המדינה וייצוג מדינת ישראל בפני גורמי כלכלה חשובים בעולם ואני שמח שהיום המאמץ נשא פרי".

נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הפציר בממשלה שלא לעכב את מינוי החשב הכללי, וכתב לשר האוצר כ"ץ כי מדובר בתפקיד קריטי בניהול הפיננסי השוטף של הממשלה ובמיוחד לאור העובדה שהיא מתנהלת ללא תקציב מדינה מאושר.

רוטנברג הוא השלישי מבין החשבים הכלליים שכיהנו שהוא גם רואה חשבון ובין הבודדים שמונו עד היום לתפקיד שגדל בתוך אגף החשב הכללי באוצר ומילא בו תפקידים בכל הדרגות. רוטנברג עבד באגף במשך כ- 13 שנה ותפקידו האחרון היה ראש חטיבת המימון והאשראי, תפקיד שיסייע לו בעבודה מול חברות דירוג האשראי וגיוסי החוב הגדולים שצפויים בחודשים הקרובים. לפני כן שימש בתפקידי החשבונאי הראשי, חשב בכיר מטה חשכ"ל, סגן חשב משרד החינוך ועוד.

במסגרת תפקידיו לאורך השנים היה אחראי על תחומים מקצועיים רחבים וביניהם תחומי המקרו ומימון החוב הממשלתי, כלי ערבויות המדינה, אשראי לעסקים, הלוואות המדינה, ניהול הנזילות הממשלתית, הכנסות וגבייה, ועוד.

בשלוש השנים האחרונות כיהן כסמנכ"ל הכספים ומנהל הכספים הראשי של קבוצת בזק. רוטנברג צפוי להיכנס לתפקידו בימים הקרובים, עם סיום תקופת העסקתו בבזק.

רוטנברג (46), רואה חשבון מוסמך, בעל תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים מאונ' בר אילן.

כ"ץ הוסיף כי "רו"ח יהלי רוטנברג הוא איש מקצוע מהמעלה הראשונה, בעל חשיבה יצירתית והכרה עמוקה עם משרד האוצר והמשק הישראלי. לאחר שמילא בהצטיינות שורה של תפקידים במשרד, אני משוכנע שיחד נוכל לקדם את המדיניות אותה אני מוביל במשרד, כדי להבטיח את חוסנו ויציבותו של המשק הישראלי, תוך הפגנת סולידריות ורגישות חברתית כלפי בעלי העסקים, העצמאיים והשכירים במהלך המשבר הכלכלי. אני מאחל ליהלי בהצלחה במילוי תפקידו ומשוכנע שהוא יתמודד בצורה מיטבית למול האתגרים הרבים העומדים בשעה זאת, בפני משרד האוצר בכלל ובתפקיד החשב הכללי בפרט".