קורנית מקימה פעילות עסקית חדשה; "ההאצה במסחר המקוון מטורפת"

מנכ"ל קורנית, רונן סמואל: אנשים קנו יותר ב-3 חודשים האחרונים ממה שקנו ב-7 השנים האחרונות" • מניית החברה השלימה זינוק של יותר מ-260% מאפריל

רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס
רונן סמואל, מנכ"ל קורנית / צילום: איל יצהר, גלובס

מניית קורנית דיגיטל זינקה אתמול (ב') בנאסד"ק בשיעור של 4.3% והשלימה עלייה חדה של למעלה מ-260% מאז השפל השנתי אליו נפלה בתחילת אפריל, בשל קשיים שנבעו ממשבר הקורונה. החברה, יצרנית מערכות דיגיטליות להדפסה על טקסטיל, נסחרת כעת בשיא של למעלה מ-3.6 מיליארד דולר.

העליות אתמול במניה הגיעו על רקע הודעת החברה על הקמת פעילות עסקית חדשה, הממוקדת בייצור דיגיטלי על-פי דרישה. הפעילות מבוססת בחלקה על רכישת חברת Custom Gateway שבוצעה לפני מספר חודשים תמורת 17 מיליון דולר, והיא תנוהל על-ידי גיא אבידן, שעד כה שימש כסמנכ"ל הכספים של קורנית וכעת יוחלף בתפקיד זה על-ידי אלון רוזנר, לשעבר סמנכ"ל הכספים באורבוטק שנמכרה ב-2019.

הפעילות החדשה, לפי הודעת קורנית , מתמקדת בהאצת הטרנספורמציה הדיגיטלית של תעשיית הטקסטיל לייצור בר-קיימא על פי דרישה. בשיחה עם "גלובס" מסביר היום מנכ"ל קורנית, רונן סמואל, על הפעילות החדשה. לדבריו, "ההאצה במסחר המקוון מטורפת. אנשים קנו יותר ב-3 חודשים האחרונים ממה שקנו ב-7 השנים האחרונות. אנחנו רוצים לחבר בין המותגים ללקוחות. התחזית היא שעד 2024 כ-66% מהבגדים יימכרו באונליין, אבל הבעיה היא שהפרונט-אנד לא מחובר לשרשרת האספקה, שנשארה אנלוגית. כשלקוח נכנס לחנות אונליין בהרבה מקרים המוצר לא יהיה במלאי, ולמעשה המותגים לא מנצלים את היתרון של האונליין - לייצר רק אחרי שמקבלים הזמנה".

למעשה, אם לקוח מווייטנאם למשל רוכש חולצה מסוימת מנייקי, בעזרת קורנית ההזמנה תנותב לייצור במקום הקרוב ביותר ללקוח תוך הקפדה על האיכות האחידה והוא יקבל את ההזמנה תוך זמן קצר. לדברי סמואל, החברה שנרכשה מחברת בין הלקוחות, זירות המכירה (כגון שופיפיי, גם Wix היא לקוחה פוטנציאלית במקרה זה), מותגים, קמוענות ובעלי רישיונות (כמו דיסני) ומאפשרת להם לייצר לפי ביקוש. למותגים הגדולים, שמייצרים כיום וזורקים מלאים שלא נמכרו, מדובר ביתרון.

לקורנית, המודל הזה ייצר הכנסות חדשות: אם קודם ההכנסות נבעו בעיקר ממכירת מדפסות ודיו וכן משירותים, כעת היא תקבל עמלות עבור כל עסקה שבה יודפס דרכה בגד. גם הרווחיות הגולמית של הפעילות החדשה צפויה להיות גבוהה.

סמואל משווה את הפעילות למודל של אובר: "כמו שאובר מחברת בין אנשים לנהגי מוניות, אנחנו מחברים בין המותג לייצור. היופי הוא שאצלנו המודל משודרג, כי אנחנו מוכרים גם את 'המוניות והדלק' (המדפסות והדיו, ש.ח.ו) כך שככל שאנחנו מספקים ללקוחות יותר עבודה, הם קונים מאיתנו יותר. קורנית נמצאת בתנופה מטורפת וזה רק יאיץ את התנופה".