אי-הסדרים בבזק בינלאומי: הדירקטוריון מינה רואה חשבון מבקר

דירקטוריון בזק מינה את רו"ח מיקי בלומנטל כדי שיבצע ביקורת חקירתית בחברה-הבת • בגלובס נחשף לראשונה כי במסגרת הערכות שגרתית לדוחות הרבעוניים נמצא במאזני בזק בינלאומי "חור" של עשרות מיליוני שקלים שהחברה לא יודעת להסביר

רו”ח מיקי בלומנטל / צילום: איל טואג
רו”ח מיקי בלומנטל / צילום: איל טואג

רו"ח מיקי בלומנטל, שותף מנהל בפירמת פאהן קנה Grant Thornton Israel, מונה על-ידי דירקטוריון בזק לבצע ביקורת חקירתית של פרשת "אי-הסדרים החשבונאיים" בחברת בזק בינלאומי, אשר נחשפה לראשונה בגלובס.

בשבוע החולף ביצעה החברה הליך התמחרות מול גורמים שונים מתחום החשבונאות, בהם רואי חשבון המתמחים בביקורת חקירתית וכן מומחים מהאקדמיה, בהם פרופ' חיים אסייג, פרופ' יורם עדן, רו"ח ומשפטן עופר אלקעי ואחרים. החברה ביקשה מהמומחים הצעת מחיר לביצוע בדיקה של האירוע, מי האחראים, מה היקף הנזק וההמלצות לטיפול ותיקון הליקויים. בסוף בחינת כל הצעות המומחים בחרה החברה ברו"ח בלומנטל.

טעויות מהותיות

כפי שנחשף בגלובס, במסגרת הערכות שגרתית לדוחות הרבעוניים נמצא במאזני בזק בינלאומי "חור" של עשרות מיליוני שקלים שהחברה לא יודעת להסביר. בזק בינלאומי הפעילה את משרד רואי החשבון סומך כדי לנסות ולעזור בפתרון התעלומה, אך לא נמצאה תשובה לבעיה.

עם פרסום הפרשה פתחה מחלקת התאגידים של רשות ניירות ערך בבדיקת אי-הסדרים. במסגרת הבדיקה דרשה מחלקת התאגידים, בראשות מנהלת המחלקה שרה קנדלר, מהחברה להגיש את כל המסמכים והמידע הרלוונטיים לפרשה שהולכת ומסתבכת. עד כה החברה משתפת פעולה, סיפקה לרשות מסמכים רלוונטיים ועומדת בקשר שוטף עם נציגי הרשות.

במקביל, כאמור, החליטה החברה לבחון את הפרשה שוב בעצמה באמצעות בודק חיצוני, ולשם כך מונה רו"ח בלומנטל.

בלומנטל מומחה בראיית חשבון וביקורת בחברות ציבוריות ופרטיות ומייעץ לחברות רבות בתחום הכלכלי, ליווי עסקאות, תכניות עסקיות, שווי חברות ומיזוגים ורכישות. בנוסף, הוא משמש כמרצה בכיר בחוג לחשבונאות בתחום ניתוח חברות והערכות שווי במסלול האקדמי המכללה למנהל, ומרצה בקורס דירקטורים בבינתחומי הרצליה וכן הרצאות בתחום הכלכלי בחממות טכנולוגיות, משרדי עו"ד ועוד.

לפירמה בראשותו, פירמת רואי החשבון פאהן קנה, יש מחלקה ייעודית המתמחה בתחום הביקורת החקירתית תוך שילוב של ידע חשבונאי עם טכניקות חקירה מיוחדות במטרה לחשוף, לאתר ולסייע במניעת הונאות ומעילות, חריגות ואי-סדרים. פירמת רואי החשבון פאהן קנה היא מבין ששת המשרדים הגדולים בישראל ומדורגת במקום הראשון בביקורת פנימית וחקירתית. פאהן קנה חלק מרשות בינלאומית Grant Thornton ובין לקוחותיה חברות ציבוריות מובילות הנסחרות בבורסה בארץ ובבורסות זרות.