חשד: רו"ח "שיחק במאזנים" והפחית את חבות המס של לקוחותיו ושלו

רו"ח אברהם אטיאס נעצר ע"י רשות המסים בחשד להצגת מצגי-שווא במאזני חברות אותן ייצג, בסכום של כ-13 מיליון שקל, על-מנת לסייע להן להתחמק מתשלום מס

דוחות כספיים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב
דוחות כספיים / צילום: Shutterstock, א.ס.א.פ קריאטיב

רואה חשבון מדרום הארץ חשוד כי סייע למאות חברות להתחמק מתשלום מס בגין הכנסות של כ-13 מיליון שקל באמצעות "משחקים" במאזנים של החברות ובדוחות שהגיש בשמן. בין היתר, על-פי החשד, הסתיר רואה החשבון משיכות כספים של בעלי השליטה, אשר עשו שימוש פרטי בכספי החברה ללא תשלום מס.

החשוד, אברהם אטיאס, תושב מיתר ורואה חשבון במקצועו, נעתר ע-ידי רשות המסים בחשד כי הציג מצגי-שווא במאזני חברות אותן ייצג, בסכום של כ-13 מיליון שקל ,על-מנת לסייע להן להתחמק מתשלום מס. בנוסף חשוד אטיאס בביצוע פעולות להפחתת חבות המס בתיקו האישי שלא כדין.

אטיאס הובא אתמול (ג') לבית משפט השלום בירושלים לדיון בתנאי שחרורו ממעצר, ושוחרר בתנאים מגבילים.

מבקשת המעצר עולה כי אטיאס הוא הבעלים ומנהל של חברת "א אטיאס בע"מ" בבאר שבע העוסקת בהכנת דוחות ומאזנים של מאות חברות. במסגרת פעילות שביצע פקיד שומה חקירות ירושלים והדרום, בשיתוף פקיד שומה באר שבע, עלה חשד כי אטיאס הציג בפני רשויות המס מצגים כוזבים. בשל החשדות נפתחה חקירה גלויה, במסגרתה נחקר החשוד.

מממצאי החקירה עולה חשד כי אטיאס נקט מגוון פעולות שאינן לגיטימיות כדי להפחית את חבות המס בתיקו האישי. כמו כן, הוא נחשד כי הציג מצגים כוזבים בדוחות השנתיים של מספר חברות על-מנת להסתיר את משיכותיהם של בעלי השליטה, ועל-ידי כך להפחית את חבות המס. בפועל, על-פי החשד, בעלי השליטה עשו שימוש פרטי בכספי החברה ללא תשלום מס. הראיות מצביעות על מצגי-שווא במאזנים של אותן חברות בסכום של כ-13 מיליון שקל בין השנים 2018-2017.

השופט אלעזר ביאלין מבית משפט השלום בירושלים שחרר את אטיאס בתנאים מגבילים, בהם ערבות עצמית על סך 300,000 שקל, ערבות צד ג' בסך 150,000 שקל, הפקדת מזומן בסך 50,000 שקל וצו איסור יציאה מהארץ למשך 180 יום. 

*** חזקת החפות: רו"ח אברהם אטיאס הוא חשוד בלבד במעשים האמורים, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.