הבדיקות המהירות לקורונה של חברת סופיה מגיעות לשוק הפרטי

אחרי הגעת 300 מכשירים שהזמין משרד הבריאות, חברות עסקיות ומסחריות מאמצות את רעיון הבדיקות המהירות ורוכשות מכשירים שיופעלו לעובדים או ללקוחות • תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך כ-15 דקות, וקיבולת המכונה היא ל-40 בדיקות בשעה

המכשיר לבדיקה מהירה של קורונה של חברת סופיה / צילום: סופיה ישראל
המכשיר לבדיקה מהירה של קורונה של חברת סופיה / צילום: סופיה ישראל

גם חברות יוכלו לערוך בדיקות קורונה מהירות. אחרי הגעת 300 מכשירים שהזמין משרד הבריאות, חברות עסקיות ומסחריות מאמצות את רעיון הבדיקות המהירות ורוכשות מכשירים שיופעלו לעובדים או ללקוחות - על פי מדיניותן. תוצאות הבדיקה מתקבלות תוך כ-15 דקות, וקיבולת המכונה היא ל-40 בדיקות בשעה.

עמדות הבדיקה המהירה שהזמין משרד הבריאות מיועדות לבתי חולים, בתי אבות, שירותי הביטחון ועוד. חלקן גם הוצבו בימים האחרונים במסגרת חוק איי התיירות בכניסה לאילת ולים המלח. בשלב זה העמדות מיועדות לבדיקות עבור תושבי האזור ועבור עובדים. 

ובינתיים, הטכנולוגיה הניידת מגיעה כאמור למגזר העסקי. בחברת סופיה ישראל מציינים כי מספר חברות כבר הצטיידו במכשירי הבדיקה בהן מפעלים וחברות הייטק, בנוסף יש חברות שהשתמשו בשירות בצורה נקודתית בהן רשת סטימצקי, המרכז הרפואי רמת אביב שבבעלות חברת נור-מד ומופעל על ידה, וחברת מרקט מסטר העוסקת בהפקת פרסומות וסרטי תדמית. בנוסף, התאחדות התעשיינים הציבה את מכשירי הבדיקה במפעלים חיוניים ובעסקים שונים כחלק ממערך "מגן תעשייה" שמפעילה ההתאחדות. עוד מדגישים בחברה כי "תוצאה שלילית פירושה שזה בטוח להמשיך בשגרת העבודה כל עוד נוהגים באמצעי המיגון האחרים כמו לבישת מסיכות, ריחוק חברתי ושטיפת ידיים. במידה ותתקבל תוצאה חיובית, יופנה העובד לבידוד בהשגחת קופת החולים".

כל חברה קובעת לעצמה את מדיניות הבדיקות ואת התדירות הנדרשת, כמו למשל לפני ימי עיון או פעילות מרוכזת, החזרת עובדים מחל"ת וכדומה.

השימוש במכשירים במגזר העסקי צריך להיעשות על פי אישור ההפעלה, כלומר שנדרשת נוכחות של איש רפואי לביצוע הבדיקה עצמה (באמצעות דגימה הנלקחת מהאף). חברות שאין בשטחן מרפאה דוגמת קניונים, משרדי פרסום וכדומה יוכלו לבצע את הבדיקות בתמיכה של חברת שירותי רפואה. לפי נתוני החברה בכל שבוע מתבצעות ברחבי העולם כשתי מיליון בדיקות מהירות באמצעות מכשירי הסופיה. עלות כל מכשיר מוערכת בין אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים (בהתאם להיקף הרכישה או השירות). חברות קטנות, יוכלו לבצע את הבדיקות, מבלי לרכוש את מכשיר הסופיה באמצעות חברות לשרותי רפואה דוגמת סאלוס מקבוצת נובולוג ומדיצ'ק שמגיעות עם צוות רפואי לאתר החברה.