עורך דין חדש ומו"מ מתקדם להקמת עמדות הטענה: טסלה נערכת להשקת כלי רכב בישראל בשנה הבאה

החברה של אלון מאסק תשווק את כלי הרכב החשמליים שלה בארץ במחצית השנייה של 2021 • כפי שנחשף בגלובס, בישראל כבר פועלת חטיבת האנרגיה של טסלה • מניית החברה קפצה ב-564% מאז תחילת 2020

אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Brendan McDermid, רויטרס
אילון מאסק, מייסד טסלה / צילום: Brendan McDermid, רויטרס

חברת טסלה מוטורס נערכת לקראת תחילת שיווק כלי הרכב החשמליים של המותג בישראל לקראת המחצית השנייה של 2021. המהלך הוא חלק ממגמה בינלאומית של טסלה להרחיב את חדירתה לשווקים חדשים באירופה ובאזור. זאת, בין השאר, כהכנה לכניסת דגמים חשמליים מתחרים מתוצרת יצרני רכב אירופיים ויפנים.

במקור הייתה טסלה אמורה להיכנס לשוק הישראלי כבר ברבעון הראשון של 2020. המהלך התעכב עד כה בשל קשיים בהסדרת רישיון היבוא הסדיר מול משרד התחבורה, ובשל שיבוש הפעילות בארץ ובעולם בעקבות משבר הקורונה.

רכישת מוסך

לגלובס נודע כי החברה הוסיפה לאחרונה לצוות המשפטי שלה את עו"ד אילן שביט שטריקס, שנחשב לאחד המובילים בענף יבוא הרכב בישראל. זאת, במטרה להאיץ את הסדרת רישיון היבואן.

במקביל נערכת טסלה לחיבור השלוחה הישראלית למערך המכירות המקוונות של החברה. החברה צפויה להשלים בקרוב את רכישתו של מוסך במרכז הארץ, ובשבועות האחרונים ביצעה הליך איסוף מידע (RFI) מול ספקיות טעינה שונות בישראל. זאת, לפני בחירה בקבלן מבצע, שיקים עבורה את רשת הטעינה המהירה סופרצ’ארג’ר. בנוסף, החברה בוחנת את האפשרות לחכור מיבואני רכב קיימים בישראל שטח במתקנים הלוגיסטיים שלהם, שישמש כמרכז החלפים של החברה בארץ. זאת, במקביל לגיוס כוח אדם טכני.

השיווק אמור להתחיל להתבצע במקביל גם בדגמי ה"טסלה 3", "טסלה S" ו"טסלה X", שאבות טיפוס שלהם כבר עברו השנה תקינה בישראל; וגם בדגם הקרוס-אובר החדש "טסלה Y", ששיווקו החל לאחרונה בארה"ב. רכב ראשון מסוג זה צפוי להגיע לישראל בתחילת 2021 לצורך תקינה ובחינה.

דגם קומפקטי

כלי הרכב שמיוצרים בסין מצוידים בסוללה של היצרנית הסינית CATL, ויש להם יתרון מחיר מהותי. דגם הבסיס של הסדרה באירופה, למשל, שמצויד בסוללה זו ומציע טווח של עד כ-440 קילומטר (WLTP), משווק כיום במחיר נמוך בכאלף אירו מהמחיר של הדגם המקביל באירופה עד כה. אולם כלי הרכב מתוצרת סין עשויים לשאת "קנס" של 7% מכס, בשל היעדר הסכם סחר עם סין.

השבוע רמז מנכ"ל החברה, אלון מאסק, כי טסלה מתכננת גם דגם חשמלי קומפקטי ספציפית עבור השוק האירופי, שייוצר במפעל החדש המוקם בסביבות ברלין. ככל הנראה מדובר במכונית האצ’בק שתתמודד מול סדרת ה-ID של פולקסווגן.

המחירים הסופיים של רכבי טסלה בישראל עדיין לא גובשו. בתוכנת "ריכבית" הממשלתית, שבה נרשמים כלי רכב חדשים לצורך קבלת אישור יבוא מול המכס, מופיע דגם ה"טסלה 3" בעל הטווח הרגיל (440 ק"מ) במחיר של כ-310-322 אלף שקל בהתאם לגרסה. אולם זהו אינו מחיר מחייב לצרכן, ובפועל הוא עשוי להיות נמוך יותר משמעותית.

כפי שנחשף לראשונה בגלובס, בארץ כבר פועלת חטיבת האנרגיה של טסלה, שמשווקת בעולם את יחידות אגירת הכוח המודולאריות MEGAPACK. החטיבה כבר מתמודדת כיום על חוזים שונים במגזר הפרטי.

מאז הפכה טסלה לחברה ציבורית, לפני יותר מעשור, זינק מחיר המניה שלה ביותר מפי 160 (מתואם לספליט שבוצע במניה). מתחילת 2020 קפצה המניה ב-564% למחיר הנוכחי שלה, שמהווה שיא של כל הזמנים, כ-555 דולר. שווי שוק החברה בנאסד"ק עומד על כ-526 מיליארד דולר. נכון למועד הדיווח האחרון, מאסק מחזיק ב-21% ממניות טסלה, כך ששווי ההחזקה הנוכחי שלו עומד על כ-111 מיליארד דולר.