בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הביטקוין בנסיגה חדה

המדדים באירופה ננעלו סביב רמות הפתיחה • היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט בשל חג ההודיה; מחר המסחר בניו יורק ינעל בשעה 20:00

בורסת טוקיו / צילום: Koji Sasahara, Associated Press
בורסת טוקיו / צילום: Koji Sasahara, Associated Press

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

18:39

המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. הדאקס נותר ללא שינוי, הקאק גם הוא ללא שינוי, מדריד איבדה 0.7% ומדד הפוטסי הבריטי השיל 0.45%.

14:00

קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל קראה לתאם "סגירה כוללת" של כל אתרי הסקי באירופה השנה, במטרה למנוע נסיעות ותיירות בתוך היבשת שיגבירו את התפשטות מגפת הקורונה בחודשים הקרובים. בחורף הקודם, היו אלה אתרי סקי באוסטריה ובצפון איטליה שהפכו למוקדי התפרצות, ושסייעו לנגיף הקורונה החדש להתפשט ברחבי היבשת, וגם מחוץ לה, באמצעות תיירים ששבו חולים בקורונה לארצותיהם אחרי חופשות סקי.

הביטקויון נסחר בתנודתיות חדה. לאחר שהיה קרוב לרמת השיא מוקדם יותר השבוע, המטבע הדיגיטלי ירד לאיזור ה-16,500 דולר, וכעת נסחר ברמה של 17,222 דולר.

12:10

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. הנפט משנה כיוון: חוזה לדצמבר על נפט מסוג ברנט יורד בכ-1.3% למחיר של 48.01 דולר לחבית. 

אחרי ראלי של חודשיים, שוק מטבעות הקריפטו חווה ביממה האחרונה תיקון חד. במהלך המסחר בבורסות הקריפטו אתמול (יום ד') הגיע הביטקוין עד לרמה של כ-19,390 דולר - מחירו הגבוה מאז דצמבר 2017, וקרוב לשיא של כל הזמנים. ואולם, בסביבות השעה 11:00 הבוקר היום, ירד מחיר הביטקוין עד לשפל של כ-16,530 דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. כשעה לאחר מכן נסחר ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק הקריפטו, במחיר ממוצע של כ-16,850 דולר - נמוך בכ-12% ממחירו 24 שעות קודם לכן.

10:15

בורסות אירופה פתחו את יום המסחר בעליות קלות. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חופשת חג ההודיה. מחר יסתיים המסחר בניו יורק ב-20:00 שעון ישראל. 

הנפט שינה כיוון ולאחר עלייה קלה בבוקר כעת רושם חוזה לדצמבר על נפט מסוג ברנט ירידה של כ-0.5% למחיר של 48.33 דולר לחבית.

08:25

בורסות אסיה נסחרות היום בעליות, לאחר שאתמול ננעל המסחר בניו יורק במגמה מעורבת. היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל חג ההודיה.

אתמול רשם מדד דאו ג'ונס ירידה של כ-0.7%; מדד S&P 500 נסוג ב-0.3% ואילו הנסדא"ק עלה ב-0.4%.

מחיר הנפט ממשיך לטפס היום על רקע אופטימיות המשקיעים בנוגע לסיום משבר הקורונה, וחוזה לדצמבר על נפט מסוג ברנט עולה בכ-0.5% למחיר של 48.9 דולר לחבית ומשלים התקדמות של 29% מסוף אוקטובר. 

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר היום את שיעור הריבית במדינה על 0.5%. המהלך היה צפוי.

באירופה מתחילים לצאת, בהדרגתיות, מהסגר. על רקע מה שמסתמנת כהצלחה במאבק נגד מגפת הקורונה, והמספרים היורדים של חולי הקורונה החדשים ביום במדינה, הודיע שלשום (ג') נשיא צרפת עמנואל מקרון על יציאה הדרגתית מהסגר והעוצר שהוטלו על המדינה בחודש האחרון. כבר בסוף השבוע הקרוב יוכלו רוב החנויות במרחב הציבורי להיפתח מחדש, והמטרה היא לאפשר נסיעה חופשית במדינה וחגיגת חג המולד בדצמבר, אם מגמת הדעיכה בתחלואה תימשך.