joytunes מגדילה פי 4 את שטחי המשרדים שלה בתל אביב

חברת לימודי הנגינה מרחוק עוזבת את מגדל הממשלה שם היא שוכרת אלף מ"ר, ועוברת לבניין שלם בשכונת מונטיפיורי ששטחו 4,000 מ"ר • החברה תשלם כ-100 שקל למ"ר

בית מונטיפיורי בתל אביב / צילום: מיכאל יעקובסון
בית מונטיפיורי בתל אביב / צילום: מיכאל יעקובסון

חברת joytunes, שעוסקת בפיתוח לימוד נגינה דרך הסמארטפון תעזוב את משרדיה במגדל היובל (מגדל הממשלה) בדרך בגין 125 בתל אביב, ותשכור את "בית מונטיפיורי", ברחוב איסרליש 22 בשכונת מונטיפיורי. כיום החברה שוכרת 1,000 מ"ר, ובביתם החדש הם ישתמשו בכל שטחי המבנה שמשתרע על 4,000 מ"ר. לגלובס נודע כי החברה תשכור את השטח לפי מחיר של כ-100 שקל למ"ר. בבניין יש גם 95 חניות שישמשו את עובדי החברה. בעלת הבניין היא חברת "מאגרי בנייה", שבעל השליטה בה הוא צ'פאי קדם. מי שנבחר לשמש כאדריכל השיפוץ מטעם joytunes הוא רואי דוד.

מנכ"ל joytunes, יובל קמינקא, אמר לגלובס כי, "דווקא בסגר יש האצה של חינוך בבית ולימוד עצמי. אנחנו כחברה וסגמנט בשוק בצד המצליח. לצד הרבה חברות שסגרו את המשרדים, אנחנו עדיין עובדים יחד. הבסיס שלנו הוא עבודה משותפת, עם ספייס גדול, יש לנו חדרי מוזיקה, במה. זה חלק מהתרבות שלנו כחברה. הרבה מקום לשיחות משותפות, אופן ספייס מחולק עם הרבה אזורים".

לשאלתנו מדוע נבחר דווקא המיקום בשכונת מונטיפיורי אמר קמינקא כי, "אנחנו פחות בענייני מגדלים, זה פחות הוויב. כחברה לקחנו בניין מיוחד שבנוי קצת אחרת בתוך שכונה תל אביבית עם אופי, שבה גדלנו כסטארטאפ לפני. אנחנו חוזרים להיות ליד המשרד הישן שלנו, במיקום שהוא מצד אחד כיפי ותל אביבי ומצד שני, ליד הרכבת".

הבניין שאליו עוברת חברת joytunes, בקצה רחוב איסרליש, די חריג בנוף של שכונת מונטיפיורי. הבניין נבנה ב-1997 ביוזמה של הקבלן והיזם שמעון (צ'פאי) קדם על מגרש שהיה בבעלותו. אדריכל הבניין הוא ישראל גודוביץ', מהנדס העיר לשעבר של ת"א.

המבנה בנוי כמעין קופסה מחופה זכוכית ובחלק המזרחי, הפונה לנתיבי איילון, הבנייה הופכת למדורגת. בראיון שנתן למיכאל יעקובסון, לבלוג "חלון אחורי", הסביר גודוביץ' שהשיקול היה פרקטי: "הסיבה לדירוג במבנה נבעה מדרישת חברת החשמל לשמור מרחק של 12 מטרי מהכבל. הכבל הכבד של המתח העליון יצר קשת פרבולית ולכן המדידה הייתה בחלקו התחתון ביותר. למזלנו המדידה בוצעה בחורף ובגלל הקור הכבל התכווץ וכך נוצר מרחק של 11 מטרים והרווחנו מטר. הכבל שעובר מעמוד חשמל לעמוד חשמל אחר, וכך נוצר הדירוג בגוש המזרחי של הבניין שמתחיל משתי קומות ומסתיים בגובה של שבע קומות. מעל לכל קומה בגוש נוצרה מרפסת גדולה וכך נולד בניין המשרדים הראשון במדינה עם מרפסות".