10,800 עסקאות בדקה: בכמה גיהצו הישראלים בבלאק פריידי

מנתוני שב"א, שבדקה את הוצאות הישראלים בכרטיסי אשראי, בין השעות 12-9 גוהצו 400 מיליון שקל - מדובר על ירידה של 10% לעומת השנה שעברה בצל מגבלות הקורונה ופתיחה של פיילוט מצומצם של 15 קניונים ותחת מגבלה של 10 לקוחות בחנות • הדקה העמוסה ביותר הבוקר - 11:55

תור בכניסה לחנות קסטרו
תור בכניסה לחנות קסטרו

על רקע הימשכות מגבלות הקורונה על ענף הקניונים, נרשמה הבוקר (ו') ירידה בהיקף הרכישות בכרטיסי אשראי במסגרת יום הקניות "הבלאק פריידיי". מנתוני חברת שב"א (שירותי בנק אוטומטיים), מפעילת מערכת התשלומים בכרטיסי אשראי, עולה כי היקפי הרכישות בכרטיסי אשראי בחגיגת הקניות "בלאק פריידי" השנה נמוכים בכ-10% לעומת השנה שעברה.

בין השעות 9:00 עד 12:00 הבוקר נרשמו במערכות התשלומים של שב"א עסקאות כרטיסי אשראי בסכום כולל של 400 מיליון שקל. בשנה שעברה, בשעות אלו נרשמו עסקאות בסכום של 440 מיליון שקל וב-2018 עמד הסכום בשעות אלו על 380 מיליון שקל.

הנתונים הללו נרשמים עתה בצל הפיילוט המוגבל לפתיחה של 15 קניונים בלבד, והמגבלה על מספר הלקוחות בכל חנות - לא יותר מ-10 אנשים, גם בחנויות ענק. בקניונים וברשתות טענו היום כי המגבלה על החנויות יוצרת תורי ענק והתקהלויות מחוץ לחנויות.

עוד עולה מנתוני שב", כי הדקה העמוסה ביותר הבוקר הייתה 11:55 שבה עברו למעלה מ-10,800 עסקאות בסכום של 3.5 מיליון שקל. 

הישראלים ביצעו רכישות בהיקף של 19 מיליון שקל באתרי סחר בינלאומיים, המשקף גידול של 18% מול אשתקד.

החל מהשעה 12:00 נרשם קצב מכירות מוגבר של כ-60 אלף שקל לדקה, שהם כ-1,000 שקל בשנייה. להערכת כאל, קצב זה ימשיך, ככל הנראה, עד שעות הערב המאוחרות.

אחרי הבחירה בקניונים של עזריאלי ומליסרון, אתמול בחצות נבחרו תשעת הקניונים שהורשו להשתתף בפיילוט לפתוח את שעריהם הבוקר.

באזור ירושלים והדרום: ביג פאשן בית שמש, סנטר 1 ירושלים, קניון ערד. באזור תל אביב והמרכז: אם הדרך, שבעת הכוכבים, קניון שרונים. באזור הצפון וחיפה: לב המפרץ, ארנה נהריה, קניון מבנה נוף הגליל.

על-מנת לבחון בצורה אפקטיבית את השמירה על ההנחיות כפי שנקבעו על-ידי משרד הבריאות, נערך פיילוט במספר מצומצם של 15 קניונים, 6 מתוכם השייכים לשתי הקבוצות הגדולות ביותר בשוק: קבוצת עזריאלי חיפה, איילון רמת גן, ומלחה ירושלים, וקבוצת מליסרון את הקריון, פתח תקווה ובאר שבע. תשעת הקניונים שנבחרו במסגרת ההגרלה, הצטרפו הבוקר לשישה שכבר אושרו.