הועלתה הכוננות בנציגויות ישראל בעולם בשל חיסול המדען האיראני

באיראן מאשימים את ישראל בהריגתו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית מוחסן פחריזאדה • רמת העירנות והמוכנות הועלתה במשרד החוץ מחשש לתגובה איראנית לחיסול

מוחסן פחריזאדה / צילום: Office of the Iranian Supreme Leader, AP
מוחסן פחריזאדה / צילום: Office of the Iranian Supreme Leader, AP

 הכוננות בכל נציגויותיה של ישראל בעולם הועלתה בעקבות הרגיתו של ראש תוכנית הגרעין האיראנית אתמול. במשרד החוץ לא מתייחסים לנושאי ביטחון, אולם רמת המוכנות והעירנות הועלתה מחשש לתגובה איראנית על הריגתו אתמול של פרופסור מוחסן פחריזאדה.

עבור המשטר האיראני מדובר במכה תדמיתית קשה, שכן החיסול בוצע לאור יום בפאתי טהרן במבצע המעלה סברה שבתוך ארגוני הביטחון האיראנים היו מי ששיתפו פעולה. באיראן מפנים אצבע מאשימה כלפי ישראל, אולם הצמרת המדינית והצבאית של ישראל אינה מגיבה.

שני ציוצים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ אתמול מרמזים אף הם על קשר ישראלי. טראמפ ביצע בטוויטר ציוץ מחדש (ריטוויט) לשני ציוצים של עיתונאי המודיעין של הארץ יוסי מלמן. באחד מן הציוצים, זה שנכתב באנגלית, ציין מלמן שהמוסד הישראלי היה מעוניין לשים את ידו על פחריזאדה מזה שנים וכי הריגתו היא מכה פסיכולוגית ומקצועית קשה עבור האיראנים.

הבוקר (שבת) פורסם כי המנהיג העליון של איראן חאמינאי אמר שבראש סדר העדיפויות של איראן נמצאת כרגע מטרת הענשת מבצעי ההתנקשות בפחריזאדה והמשך המאמצים המדעיים והטכנולוגיים בכל התחומים בהם הוא היה פעיל.