שב"א: גידול בהכנסות למרות הקיטון במחזורי העסקאות בכרטיסי האשראי במשק

בצל גידול בהוצאות ופגיעה בתוצאות תיק הנוסטרו, החברה שמספקת שירותי תשתית לתשלומים בכרטיסי אשראי רשמה שחיקה ברווח מתחילת השנה וגם ברבעון השלישי • מחלקת דיבידנד של כ-12 מיליון שקל

משה וולף, מנכ"ל שב"א / צילום: עינת לברון
משה וולף, מנכ"ל שב"א / צילום: עינת לברון

בעוד ששלוש חברות כרטיסי האשראי רשמו ברבעון השלישי של 2020 קיטון של 9% בהכנסות המצרפיות שלהן, בנטרול הכנסות חד פעמיות ובאופן שהביא לקיטון מצטבר של 7% בהכנסות הללו מתחילת השנה, הרי שחברת שב"א, שמספקת את שירותי התשתית לתשלומים בכרטיסי אשראי במשק, מציגה גידול בהכנסותיה, מתחילת שנה וברבעון, הגם שבשורה התחתונה הרווח שלה נשחק ביחס לשתי התקופות מקבילות אשתקד, הגם שהחברה ממשיכה להציג רווחיות שמאפשרת לה להודיע על חלוקת דיבידנד, בהיקף של 11.7 מיליון שקל.

ברבעון השלישי של השנה רשמה שב"א, שבניהול משה וולף, הכנסות של כ-22.3 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-5% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה מציגה החברה הכנסות של כ-63 מיליון שקל, המהווים גידול של כ-3.4% ביחס להכנסות שנרשמו בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נרשם בדומה גם בהכנסות החברה משירותים לחברות כרטיסי האשראי, כמו גם ממתן שירותים "לאחרים".

עם זאת, למרות הגידול בהכנסות מתחילת שנה וברבעון, ושיפור ברווח התפעולי הרבעוני, החברה עדיין מציגה שחיקה ברווח התפעולי מתחילת השנה. כמו כן, מתחילת השנה החברה מציגה עדיין הפסד נוסטרו של כ-1.1 מיליון שקל לעומת רווחי נוסטרו של יותר מ-5.5 מיליון שקל בשלושת הרבעונים הראשונים אשתקד. ברבעון השלישי השנה החברה רשמה רווחי נוסטרו של כ-1.1 מיליון שקל, כמעט כמו מה שרשמה ברבעון השלישי ב-2019.

בשורה התחתונה מציגה שב"א רווח של 7.5 מיליון שקל ברבעון השלישי, לעומת רווח של כ-7.77 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת השנה החברה מציגה רווח של 17.9 מיליון שקל, קיטון של כ-25% לעומת רווח של כ-23.8 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2019.

משה וולף, מנכ"ל שב"א, מסר היום כי "הביצועים העסקיים החיוביים של שב"א מגיעים על רקע פעולות החברה להכנסת טכנולוגיות חדשות לענף התשלומים", תוך שהוסיף כי לתפיסתו "כרטיס האשראי הפך במשבר הקורונה לאמצעי התשלום המועדף והבטוח". אגב, חברות כרטיסי האשראי הציגו בדוחותיהן קיטון של 3.5% ושל 4.8% במחזורי העסקאות שנעשו באמצעות כרטיסי האשראי שלהן ברבעון השלישי ומתחילת שנה, בהתאמה וביחס לתקופת מקבילות אשתקד.

מניית שב"א משקפת לחברה שווי של כ-535 מיליון שקל, שמשקף למניית החברה תשואה של כמעט 100% בשקלול דיבידנדים. מאז השפל של המניה שנרשם בשיא המשבר הראשון של הקורונה - באמצע מרץ השנה, עלתה המניה בכ-150%.