בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; פייזר עלתה ב-3.5%, אופקו ב-14%

סיילספורס צנחה יום לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את סלאק • באירופה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת • פייזר ו-BioNTech יגישו בקשה לאישור החיסון לקורונה לרגולטור האירופי, בינתיים בריטניה אישרה שימוש בחיסון

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.1% ומנגד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס סגרו בעליות קלות.

מניית סיילספורס  רשמה ירידה חדה. אתמול הודיעה החברה באופן רשמי על רכישת חברת סלאק לפי שווי של 27.7 מיליארד דולר, בעסקה שמורכבת במזומן ובמניות.

עוד בלטו בירידות חדות מניות טסלה ופלאנטיר. 

מנגד, עליות בולטות רשמו מניות בואינג , פייזר, ליפט, ניו ואופקו .

20:20

מגמה מעורבת בוול סטריט. מדדי המניות המובילים בוול סטריט נסחרים כמעט ללא שינוי.

במסחר במניות הישראליות בולטות בעליות חדות אופקו, למונייד , לייבפרסון, אינטק פארמה , פלוריסטם ותופין.

מנגד, ורום, סאפיינס ומדיגוס  בולטות בירידות חדות. 

18:53

מדדי המניות המובילים בוול סטריט נסחרים כעת כמעט ללא שינוי. באירופה ננעלו הבורסות במגמה מעורבת - מדד הפוטסי בלונדון טיפס ב-1.2% ומנגד מדד הדאקס נסוג ב-0.5%. 

בניו יורק רושמת טסלה  ירידה חדה ומנגד פייבר  נסחרת בעלייה של כ-2%. 

17:15

מתמתנות הירידות בוול סטריט וכעת נסוגים המדדים המובילים ב-0.4%-0.2% .

הנפט מסוג WTI נסחר בעלייה של כ-0.7% סביב 44.90 דולר לחבית והזהב רושם עלייה של כ-0.3% לרמה של 1,825 דולר לאונקיה. 

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח בירידות של 0.4%-0.8% במדדי המניות המובילים. מניית פייזר עולה בכ-3% ומנגד מודרנה  צונחת בכ-6%. 

חברת אורמת טכנולוגיות  עדכנה היום על הסדר פשרה בתביעה נגזרת שהוגשה נגדה לפני כשנתיים. ההסדר כפוף לאישור בית המשפט בארה"ב, ובמסגרתו אורמת הסכימה ליישם תהליכים לשיפור ממשל תאגידי.

חברת התוכנה לייבפרסון  מנפיקה איגרות חוב להמרה בריבית אפסית. החברה, ספקית פתרונות SaaS (תוכנה כשירות) לארגונים לצרכי ניהול שירות לקוחות באמצעים דיגיטליים, הודיעה היום על גיוס של 450 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה נושאות ריבית של 0%, והגיוס עשוי לגדול ב-67.5 מיליון דולר נוספים במקרה שהמשתתפים בו יבחרו לממש אופציה לרכישת אג"ח נוספות. האג"ח מיועדות לפירעון בדצמבר 2026, ומחיר ההמרה שלהן נקבע על כ-75.23 דולר - כלומר פרמיה של כ-42.5% על מחיר המניה בנאסד"ק. לפני הגיוס, היו לחברה בקופה כ-199 מיליון דולר במזומנים ושווי מזומנים.

15:40

מגמה מעורבת בבורסות אירופה. החוזים על מדדי המניות בוול סטריט נסחרים כעת בירידות קלות.

מניית פייזר  עולה ב-3.4% במסחר המוקדם, לאחר שבריטניה אישרה חיסון נגד נגיף הקורונה (קוביד-19) , כאשר המוצר המשותף של פייזר וביונטק שאושר יינתן תחילה לאוכלוסיות שמוגדרות בסיכון המרבי מהנגיף. החיסון של פייזר וביונטק אושר לשימוש חירום ע"י הרשות הרגולטורית לתרופות וטיפול רפואי בבריטניה (MHRA), טרם אישורו בארה"ב ובאיחוד האירופי. ה-MHRA קיבלה את הסמכות לאשר את החיסון לפני 1 בינואר 2021 תחת הנחיות רגולטוריות מיוחדות - שכן בשנה הבאה תהפוך הרשות לאחראית הבלעדית לתחומי הרפואה והבריאות בבריטניה לאחר הברקזיט. האישור ניתן במהירות שיא של כשבוע בלבד.

13:18

מניית אטרניטי נטוורק (סימול ENET) מזנקת בלונדון ב-25% בעקבות דיווח שפרסמה הבוקר, לפיו היא חווה מומנטום בהכנסות, שצפויות להסתכם השנה ב-2 מיליון דולר, וכי היא צופה צמיחה בשנת 2021. לדברי מנכ"ל החברה דוד לוי, "אנחנו רואים התקדמות גדולה לקראת פריסה מסיבית של הדור החמישי בשנתיים הקרובות, וממשיכים לראות ביקוש לפתרונות שלנו גם ביישומי טלקום אחרים כמו 4G LTE, פס רחב, אוויוניקה ועוד, מה שממצב את החברה לקראת מעבר עסקי מוצלח החל מ-2021. אנחנו נרגשים מההתקדמות". החברה, המספקת פתרונות להאצת ביצועים ברשתות תקשורת, נסחרת בשווי 11 מיליון פאונד.

12:00

המדדים באירופה נסחרים ביציבות עם נטייה למגמה מעורבת. הפוטסי הבריטי עולה ב-0.2%, וזאת בבוקר לאחר שבריטניה אישרה את השימוש בחיסון של פייזר ו-BioNTech בממלכה.

10:00

המסחר בבורסות אירופה נפתח בטריטוריה האדומה, כאשר בשעה זו החוזים העתידיים על המדים המובילים בניו יורק יורדים בעד 0.3% לאחר השיאים שנקבעו אמש.

הדאקס משיל 0.4%, הפוטסי ללא שינוי והקאק יורד ב-0.3%.

נשיא ארה"ב הנבחר ג'ו ביידן לא יסיר במיידית את המכסים שהשית טראמפ על סין, כך עולה מהטור שכתב תומאס פרידמן בניו יורק טיימס לאחר שקיים שיחת טלפון עם ביידן. במקום זאת הוא צפוי לגבש "אסטרטגיה קוהרנטית" לאחר שייבחן את ההסכמים שנחתמו בין המעצמות.

08:30
המסחר בבורסות אסיה מתנהל הבוקר במגמה מעורבת לאחר השיאים שנקבעו אמש בוול סטריט. הבורסה בהונג קונג יורדת ב-0.1%, שנחאי עולה ב-0.1%, הניקיי היפני ללא שינוי מהותי.

בזירת החיסון לקורונה, פייזר וחברת -BioNTech הודיעו אתמול על הגשת בקשה ל-EMA (המקבילה האירופית של ה-FDA) לאישור החיסון שפיתחו לקורונה. אם יתקבל האישור אז השימוש בחיסון באירופה יתאפשר כבר בחודש הבא, כך לפי הדיווח של החברות. הבוקר אושר החיסון של החברות לשימוש בבריטניה.

הכלכלה האוסטרלית רשמה ברבעון השלישי של השנה התרחבות של 3.3% בתוצר. נתון זה הרבה מעל לתחזיות של רויטרס לצמיחה של 2.6% בלבד, ולאחר התכווצות של 7% ברבעון השני של השנה בצל הקורונה.

המסחר במניותיה של שיאומי בהונג קונג הושעה על רקע הדיווח כי יצרנית הסמארטפונים גייסה 3.91 מיליארד דולר. בסוף המסחר אמש בניו יורק הודיעה סיילספורס על רכישת סלאק ב-27 מיליארד דולר.

אמש בניו יורק המדדים רשמו עליות כאשר ה-S&P 500 סגר שיא נוסף ברמה של 3,662.4 נקודות. הנאסד"ק עלה לשיא גם הוא ברמה של 12,35.11 נקודות.