חנן פרידמן משנה את ההנהלה בלאומי: ארבל לחטיבה הבנקאית ואגסי לעסקית

בצל פרישתם של כמה ממנהלי הבנק ביצע המנכ"ל חנן פרידמן סבב מינויים שבמסגרתו התפקידים אוישו ע"י מנהלים פנימיים מהבנק • בשמת בן צבי תקבל את חטיבת שוקי הון

חנן פרידמן / צילום: איל יצהר, גלובס
חנן פרידמן / צילום: איל יצהר, גלובס

שנה לאחר שנכנס לתפקיד מנכ"ל לאומי, ולאחר שכבר סגר שתי חטיבות בבנק כולל זו שהייתה בניהולו טרום מינויו לתפקיד הנוכחי, חנן פרידמן מרכיב מחדש את פאזל ההנהלה בבנק לאומי. במסגרת זו, ובצל פרישתו מהבנק של אילון דחבש, שמכהן כראש החטיבה הבנקאית והודיע על עזיבת הבנק, משנה פרידמן כמה מהתפקידים של המנהלים הבכירים בבנק.

כך, שמוליק ארבל, מנהל החטיבה העסקית בבנק מקודם מתפקיד סמנכ"ל בכיר למשנה למנכ"ל, כשהוא מקבל במקום החטיבה העסקית את החטיבה הבנקאית בבנק. מי שמחליף את ארבל בחטיבה העסקית הוא רונן אגסי, שגם מקודם למשנה למנכ"ל ועוזב את חטיבת שוקי הון. בכך מסומנים ארבל שצמח בפעילות המסחרית בחטיבה העסקית, ואגסי שכמו פרידמן הגיע ללאומי מקבוצת הביטוח הראל, לשני ראשי החטיבות הבכירים מתחת לפרידמן. זאת משום שיתר ראשי החטיבות הם סמנכ"לים בכירים.

לצדם יש מרוויחה שלישית מההרכבה מחדש של הנהלת הבנק היא בשמת בן צבי שמתמנה במקום אגסי למנהלת חטיבת שוקי הון, לאחר שעד כה כיהנה כמנהלת הסיכונים הראשית של הבנק. כמו כן, ליאת שוב שהייתה עד כה על הציות בבנק, מתקדמת לתפקיד חברת הנהלה ותמלא את תפקיד ראשת חטיבת ניהול הסיכונים במקום בן צבי.

העזיבה של דחבש אינה היחידה, כשכמה חודשים לאחר פרישת אילן בוגנים שניהל את חטיבת הדאטה שהפסיקה לפעול עצמאית ומוזגה תחת חטיבות אחרות לאחר פרישתו, פורש גם שי בסון מתפקיד ראש חטיבת לאומי טכנולוגיות. מי שיחליף את בסון שעוזב את הבנק, הוא חיים שקולניק, שעד כה היה אחראי על תחום הסייבר ואבטחת המידע בבנק.

עוד מנהלת שפורשת מהבנק היא הילה ערן-זיק, מנהלת חטיבת משאבי אנוש, שאותה מחליפה אביבית קליין, ששימשה כסגנית של ערן-זיק ולפני כן הייתה בתפקידים בכירים בחטיבה הבנקאית. רוב המינויים החדשים ייכנסו לתוקף כבר בתחילת 2021.

עוד מציינים בלאומי כי חטיבת קשרי לקוחות, בראשות רו"ח אורי יוניסי, שמכהן כחבר הנהלה וסמנכ"ל בכיר תמשיך להיות כפופה לראש החטיבה הבנקאית, גם עם מינויו של ארבל.

לדברי המנכ"ל פרידמן, "שינויי תפקידים בהנהלה הם חלק מתהליך צמיחה בריא של ארגון". בהקשר זה נציין כי מבחינת פרידמן מדובר בשימור של ארבל, אגסי - שלאחרונה שמו הוזכר כמועמד לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח (תפקיד שלא התפנה), ושל בן צבי, לעוד מספר שנים.