בורסות עולם | סיקור שוטף

קשיי אספקה של פייזר הכבידו על וול סטריט בנעילה; למונייד הישראלית זינקה ב-20%

הסרטים החדשים של וורנר ברוס שמתוכננים לצאת ב-2021 יושקו במקביל לאולמות הקולנוע גם ברשת HBO • דרישות האבטלה השבועיות בארה"ב ירדו לעומת השבוע שעבר • מספר המתים כתוצאה מנגיף הקורונה בארה"ב עלה לשיא יומי

אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
אדם עם מסכה עובר ליד בניין בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

23:00

יום של עליות קלות בוול סטריט הסתיים סביב רמות הפתיחה, וזאת בצל ההודעה של פייזר על קשיי אספקת החיסון לקורונה - מה שמחק את העליות של מדד S&P 500 בשעה האחרונה למסחר. לפי דיווח של ה"דאו ג'ונס", חברת התרופות הודיעה על בעיות בשרשרת האספקה של החיסון לנגיף.

מדד S&P 500 ננעל ללא שינוי, הנאסד"ק הוסיף 0.2% לרמת השיא של כל הזמנים, והדאו ג'ונס עלה ב-0.3%.

מניותיהן של חברות בתי הקלנוע, כמו AMC , סינמרק ו-IMAX איבדו גובה בצל ההודעה של וורנר ברוס מקבוצת AT&T כי כל 17 הסרטים החדשים שמתוכננים לצאת ב-2021 יושקו במקביל לאולמות הקולנוע גם ברשת HBO.

מניית למונייד הישראלית זינקה ב-20%, חברת התעופה בואינג המריאה ב-6%.

הנפט עלה ב-1% לרמה של 45.7 דולרים וזאת למרות הדיווח על הסכמות של קרטל אופ"ק להגביר את קצב הפקת הנפט ב-500,000 חביות ביום החל מינואר, כך לפי בלומברג. העלייה בנפט מוסברת מהציפייה להעלאה גבוהה יותר של קצב ההפקה אך לשוא. התוכנית המקורית של הארגון היתה להגדיל את התפוקה הכוללת ב-2 מיליון חביות ביום החל מהחודש הבא.

19:40

המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות במדדים המובילים כאשר מדד הנאסד"ק וגם ה-S&P 500 עולים לשיא כל הזמנים למרות העלייה בתחלואה בארה"ב. 

ארה"ב דיווחה היום על 2,800 מתים כתוצאה מנגיף הקורונה והשלכותיו - שיא יומי מאז פרוץ המגיפה, כך על פי נתוני ג'ון הופקינס. בנוסף דווח על יותר מ-200,000 מקרי הדבקה - הנתון השני בגובהו מאז פרוץ המגיפה.

18:45

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת. הדאקס הגרמני השיל 0.4%, הקאק הצרפתי איבד 0.16% ומדד הפוטסי הבריטי עלה ב-0.4%.

18:00

מנייתה של יצרנית המטוסים בואינג  מטפסת על רקע הדיווח כי חברת ריינאייר ביצעה הזמנה של מטוסי בואינג מדגם 737 MAX, שחזר לפעולה לאחר אירועי ההתרסקות בשה שעברה, בהיקף של 9 מיליארד דולר. מדובר בהזמנה הגדולה לדגם זה מאז 2018, לפני אירועי ההתרסקות שהובילו לקרקועו של הדגם.

16:37

המסחר בוול סטריט נפתח בטריטוריה הירוקה כאשר מדד S&P 500 נסחר ללא שינוי מהותי, אם כי ברמת שיא כל הזמנים. מדד הנאסד"ק עולה ב-3% והדאו ג'ונס מוסיף שיעור זהה.

16:00

התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב ירדו בשבוע החולף ל-712,000 תביעות, לעומת הצפי להיקף גבוה יותר של 775,000 תביעות, ולעומת 787,000 תביעות בשבוע שקדם לו.

14:15

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב.

מניית טסלה  קופצת בכ-4% במסחר המוקדם לאחר שזכתה להעלאת דירוג המלצה מבית ההשקעות גולדמן זאקס, מ"נייטרלי" ל"קנייה" לצד העלאת מחיר היעד למניה מ-455 ל-780 דולר.

12:00

מגמה מעורבת בבורסות אירופה ובמסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב. באירופה ממתינים לאישור סוכנות התרופות האירופית (EMA) לחיסון הקורונה של "פייזר-ביונטק", אותו אישרה אתמול סוכנות הבריאות הבריטית. במסיבת עיתונאים אתמול העריכו מנהלי "ביונטק" כי ההחלטה של ה-EMA תפורסם לכל המאוחר באמצע דצמבר. לאחר מכן צפוי פרסום ההחלטה בנוגע לחיסון בטכנולוגיה דומה שפיתחה החברה האמריקאית "מודרנה". מרכזי חיסון כבר מוקמים בגרמניה, ספרד ובמקומות אחרים באירופה.

בינתיים, גרמניה האריכה אתמול (ד') את ההגבלות על תחומי המסחר והגסטרונומיה עד ל-10 בינואר, בעוד מספר המתים היומי במדינה עבר את רף ה-450 קורבנות ומספר מקרי הקורונה החדשים עמד על כ-22 אלף. נכון לעכשיו, הממשלה ומדינות המחוז מתכוונות לאפשר את המפגשים המשפחתיים בחג המולד ובשנה החדשה, וככל הנראה מלונות אף יורשו לארח תיירים בתקופה זו. קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הבטיחה לפצות את העסקים שנסגרו בהוראת השלטונות, כמו חדרי כושר, מלונות וברים, בשל הארכת ה"סגר לייט", כפי שהוא נקרא.

10:30

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה מעורבת. במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

בזירת המסחר בסחורות ממשיך הזהב בהתאוששות ורושם עלייה של 0.7% לרמה של 1,842 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט נסחר בעלייה של כ-0.4% סביב 48.4 דולר לחבית.

מניית אפסווילאג' קפצה היום בבורסה האוסטרלית ב-134% במחזור מסחר גדול במיוחד, יום לאחר שהחברה הודיעה על הסכם עם אפליקציית טיקטוק. אפסווילאג' מראשון לציון, שהוקמה ומנוהלת על-ידי מקס בלובנד, מספקת פתרונות SaaS שמסייעים לעסקים קטנים ובינוניים ליצור ולנהל אפליקציות לטלפון הנייד. אתמול הודיעה החברה על ההסכם עם טיקטוק, לפיו הפלטפורמה של אפסווילאג' לניהול קמפיינים תשולב בפלטפורמת הפרסום של טיקטוק, ותאפשר לעסקים קטנים ובינוניים לפרסם ולהגיע לקהל היעד שלהם באמצעות טיקטוק. 

08:15

יום המסחר בבורסות אסיה מתנהל במגמה מעורבת. זאת לאחר שבוול סטריט הסתיים המסחר אמש במגמה מעורבת, כשמדד הנאסד"ק רושם ירידה של כ-0.1% ומנגד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס סגרו בעליות קלות. 

במסחר בחוזים על מדדי בורסות ארה"ב ניכרת יציבות.

הסוחרים בעולם ימשיכו לעקוב היום אחרי הדיווחים בנוגע למאבק בקורונה. זאת בזמן שבארה"ב חצה מספר המאושפזים את רף ה-100,000 איש.  אתמול אישרו הרשויות בבריטניה מתן חיסון נגד נגיף הקורונה (קוביד-19), כאשר המוצר המשותף של פייזר וביונטק שאושר יינתן תחילה לאוכלוסיות שמוגדרות בסיכון המרבי מהנגיף. החיסון של פייזר וביונטק אושר לשימוש חירום ע"י הרשות הרגולטורית לתרופות וטיפול רפואי בבריטניה (MHRA), טרם אישורו בארה"ב ובאיחוד האירופי. ה-MHRA קיבלה את הסמכות לאשר את החיסון לפני 1 בינואר 2021 תחת הנחיות רגולטוריות מיוחדות - שכן בשנה הבאה תהפוך הרשות לאחראית הבלעדית לתחומי הרפואה והבריאות בבריטניה לאחר הברקזיט. האישור ניתן במהירות שיא של כשבוע בלבד. 

בתחום המאקרו, בסין פורסם היום כי מדד מנהלי הרכש (PMI) של השירותים עמד בנובמבר ברמה של 57.8 נק' לעומת צפי ל-56.5 נק'. בהמשך היום יתפרסמו גם באירופה ובארה"ב מדדי מנהלי הרכש (PMI) של השירותים. בגוש האירו ה-PMI צפוי לעמוד ברמה של 41.3 נק' ובארה"ב על 57.5 נק'.

עוד יתפרסמו היום בארה"ב התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בשבוע החולף, שצפויות להסתכם בכ-775 אלף.

מחר יתפרסמו בארה"ב נתוני שוק העבודה לחודש נובמבר. הכלכלנים מצפים לתוספת  של כ-500 אלף במספר המשרות ולירידה של 0.1% בשיעור האבטלה לרמה של 6.8%. 

בזירת המסחר בסחורות ממשיך הזהב בהתאוששות ורושם עלייה קלה לרמה של 1,837 דולר לאונקיה והנפט מסוג ברנט נסחר בירידה של כ-0.3% סביב 48.1 דולר לחבית.