אזהרת מסע לאיחוד האמירויות "לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים"

המטה לביטחון לאומי פרסם הערב אזהרת מסע לאיחוד האמירויות, עקב החשש כי איראן תנסה לבצע פעולות טרור נגד יעדים ישראלים • אזהרת המסע לאמירויות עודכנה לדרגה 3: "זירות אפשריות הן מדינות בקרבת איראן - כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה"

קו החוף באבו דאבי / צילום: shutterstock
קו החוף באבו דאבי / צילום: shutterstock

יותר מ-200 טיסות בחודש מתל אביב לדובאי, וכעת - אזהרת מסע לתיירים המבקרים באיחוד האמירויות. המטה לביטחון לאומי מפרסם כי "לאור האיומים הנשמעים באחרונה מצד גורמים איראניים ולאור מעורבותם בעבר של גורמים איראניים בפיגועי טרור במדינות שונות קיים חשש כי איראן תנסה לפעול בדרך זו נגד יעדים ישראלים.

"זירות אפשריות לפעילות כזו הן מדינות בקרבת איראן - כגון גאורגיה, אזרבייג'ן, טורקיה, איחוד האמירויות, בחריין, החבל הכורדי בעיראק וכן במזרח התיכון ויבשת אפריקה". אזהרת המסע לאיחוד האמירויות עודכנה לדרגה 3, המוגדרת "איום קונקרטי בסיסי - להימנע מביקור". האזהרה לביקור בטורקיה הועלתה לדרגה "איום קונקרטי גבוה".

לבחריין, שגם אליה יש אזהרת מסע, עדיין אין טיסות ישירות מתל אביב - אלה אמורות להתחיל לפעול בעוד כחודש, בהמשך להכרזה של גולף אייר כי תפעיל טיסות בקו תל אביב-מנאמה מ-7 בינואר.

העלאת דרגת אזהרת המסע לאיחוד האמירויות שעשויה להשפיע על הביקוש הגדול לטיסות לדובאי. ארבע חברות תעופה: פליי דובאי, אל על, ישראייר וארקיע, מפעילות עשרות טיסות בשבוע ואף ביקשו להגדיל תדירות לאור הביקוש. אם לא די בסקרנות ליעד החדש, מדובר ביעד ירוק, שהנוסעים אליו לא מחויבים להיכנס לבידוד בהלוך ובחזור. כיום יש רק שלוש מדינות כאלה מלבד איחוד האמירויות - איי סיישל ורואנדה זמינות גם הן לישראלים. גם תדירות הטיסות לסיישל בעלייה לאור הביקוש. לשתי המדינות הללו אין אזהרת מסע.

אזהרה נוספת שמפרסם המטה לביטחון לאומי היא לנוכח איומים מצד ארגוני הג׳יהאד העולמי, "בדגש על ארגון 'המדינה האסלאמית' ותומכיהם - מפגינים מוטיבציה גבוהה להוציא אל הפועל פיגועים (בהמשך לפיגועים שהתרחשו לאחרונה בצרפת, אוסטריה וגרמניה). נשמעות קריאות מצד גורמי ג'האד עולמי, לפגיעה בישראלים ויהודים.

"אפשר כי חלק מגל הטרור האיסלאמי הנוכחי יגיע ליעדים המזוהים עם ישראל או לקהילות יהודיות, בתי כנסת, מסעדות כשרות ומוזיאונים יהודים". עוד מציינים כי "מועדי החגים הנוצריים, במהלך דצמבר 2020 וינואר 2021, עלולים להיות אטרקטיביים לפעילות חבלנית עוינת באירופה. על רקע זה, אנו קוראים לציבור המתכנן לבקר בחו"ל ובכלל זאת למשלחות רשמיות ועסקיות לגלות ערנות מוגברת (כולל בקרבת נציגויות ישראל, בתי כנסת ומוסדות קהילה יהודיים), להישמע להנחיות הביטחון של השלטונות המקומיים, להתרחק מאזורים הומי אדם ולהימנע משהייה במתחמים ציבוריים אשר אינם מאובטחים או בסביבת מוסדות שלטון".