מחליף ללפלר: הממשלה תדון במינויו של עודד פלוס כיו"ר הוועדה המחוזית דרום

מאז הקמת הממשלה ה-35, בחודש מאי 2020 אין למחוז דרום יושב ראש קבוע • היושב ראש האחרון של הוועדה המחוזית דרום היה דוד לפלר, שעבר עם הקמת הממשלה החדשה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה

ירוחם - בתים / צילום: איל יצהר
ירוחם - בתים / צילום: איל יצהר

ממשלת ישראל אמורה לדון ביום א' הקרוב בשלל נושאים, ובין היתר, במינוי יושב ראש חדש לוועדה המחוזית דרום. למעשה, מאז הקמת הממשלה ה-35, בחודש מאי 2020 אין למחוז דרום יושב ראש קבוע. היושב ראש האחרון של הוועדה המחוזית דרום היה דוד לפלר, שעבר עם הקמת הממשלה החדשה לתפקיד מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה. המועמד לתפקיד הוא עודד פלוס, המכהן כבר 5.5 שנים כמנכ"ל משרד הדתות.

שטחו של מחוז דרום גדול במיוחד ביחס לשאר המחוזות האדמיניסטרטיביים האחרים של משרד הפנים. למעשה, הוא מהווה כ-2/3 משטחה של מדינת ישראל בגבולות הקו הירוק, בין אשדוד בצפון ועד אילת בדרום. מצד שני, מרבית השטח אינה מבונה וכוללת לא מעט שטחי אש, מדבריות ושמורות טבע. המחוז כולל 40 רשויות מקומיות, ואוכלוסייתו מונה כ-1.2 מיליון תושבים. הרכב האוכלוסייה במחוז מגוון ביותר, כמו גם סוגי היישובים הנכללים בו. אתגרי המחוז הינם, בין היתר: חיזוק הישובים העירוניים במחוז ובראשם העיר באר שבע והרחבתם, הסדרת התיישבות הבדואים בנגב, קידום תוכניות למתקני אנרגיה מתחדשת, תוכניות להקמת בסיסי צה"ל בנגב ועוד. מתכנן הוועדה המחוזית דרום הוא תומר גוטהלף.

עודד פלוס, בן 60, למד משפטים באוניברסיטת בר אילן והוסמך בשנת 1986 כעורך דין. פלוס היה בעלים של משרד עורכי דין (קלמר-פלוס), במסגרתו שימש בין השנים 1993-2015, כיועץ משפטי של רשויות מקומיות וועדות תכנון ובנייה, מועצות דתיות וחברות כלכליות. כאמור, מאז שנת 2015 הוא מכהן כמנכ"ל משרד הדתות.