השת"פ עם בחריין מתהדק: אל על וגולף אייר חתמו על הסכם קוד שייר

הסכמי קוד שייר מאפשרים לשתי חברות תעופה להעניק שירות משותף בטיסות שמבצעת אחת מהן • גולף אייר, חברת התעופה הלאומית של בחריין, תשיק את הקו הישיר שלה לת"א ב-7 בינואר 2021

יו"ר אל על דוד ברודט ושר הכלכלה של בחריין זיאד אל זיאני / צילום: דוברות אל על
יו"ר אל על דוד ברודט ושר הכלכלה של בחריין זיאד אל זיאני / צילום: דוברות אל על

אל על ו-Gulf Air, חברת התעופה הלאומית של בחריין, חתמו על מזכר הבנות בדרך לשיתוף-פעולה להסכם עתידי לטיסות קוד שייר (Code Share), בטיסות בין מנאמה ותל אביב וכן בטיסות גולף אייר ממנאמה למזרח הרחוק וטיסות אל על מנתב"ג לאירופה.

הסכמי קוד שייר מאפשרים לשתי חברות תעופה להעניק שירות משותף בטיסות שמבצעת אחת מהן. גולף אייר תשיק את הקו הישיר שלה לתל אביב ב-7 בינואר 2021. 

עוד כולל ההסכם שיתופי-פעולה בתחום מועדוני הלקוחות של החברות, המטען, שירותי תחזוקה וטכנולוגיה בתחומי התעופה והתיירות. 

מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק
 מטוס של גולף אייר / אילוסטרציה: שאטרסטוק

החתימה על ההסכם התבצעה במהלך הביקור הרשמי של שר הכלכלה, המסחר והתיירות של בחריין, זיאד אל זיאני, ופמלייתו בישראל. ההסכם נחתם בין יו"ר דירקטוריון אל על, דוד ברודט, לבין אל זיאני, המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון של גולף אייר. 

לאחרונה חתמו אל על ואיתיחאד איירוויז, חברת התעופה הלאומית של אבו דאבי, על מזכר הבנות לשיתוף-פעולה ביניהן, הכולל גם הוא הסכמי קוד שייר והסכמים לצבירת נקודות מועדון הנוסע המתמיד של שתי החברות. גם פה ההסכמים לא ייעצרו בטיסות מתל אביב לאבו דאבי (שתשיק איתיחאד בסוף חודש מרץ), אלא יכללו גם את הטיסות ההמשך מאבו דאבי ליעדים שונים.

לאל על יש הסכמי קוד שייר עם חברות תעופה שונות, בהן סוויס, איבריה, אתיופיאן איירליינס, קוואנטס, אירופלוט ועוד.