אי־הוודאות הביטחונית לא פסחה על חברות התעופה הישראליות, ובשבוע האחרון סאן דור, ישראייר וארקיע נאלצו לבטל טיסות המופעלות בשיטת חכירה • השימוש במטוסים הזרים, כולל בצוותי האוויר שלהם, נובע מניסיון לעמוד בביקושים הגבוהים של הקיץ, אך כעת מתגלה כבעייתי
הסכמי קוד שייר מאפשרים לשתי חברות תעופה להעניק שירות משותף בטיסות שמבצעת אחת מהן • גולף אייר, חברת התעופה הלאומית של בחריין, תשיק את הקו הישיר שלה לת"א ב-7 בינואר 2021
הסכם קוד שייר מאפשר לשתי חברות תעופה למכור מושבים בטיסות שמבצעות כל אחת מהחברות בקו משותף • הסכם הקוד שייר החדש יופעל החל מ-20 לדצמבר ויכלול את הטיסות המופעלות ע"י שתי חברות התעופה על המסלול בין ורשה לת"א
קוד שייר הוא הסכם בין שתי חברות תעופה אזרחיות או יותר, לפיו הן "חולקות" את אותה הטיסה • היתרון לחברות: תפוסה מלאה וחידוד התחרות • היתרון לנוסע: צבירת מיילים ויותר אפשרויות • ואיך זה משפיע על מחיר הכרטיס?
תדירות הטיסות בקו ישראל- סין תגדל דרמטית ל-30 טיסות נוסעים ו-14 טיסות מטען בשבוע - כך עולה ממזכר הבנות שעליו חתמו רשות התעופה האזרחית ומנהל התעופה האזרחית של סין
הונג-קונג איירליינס לא טסה לישראל, אך ההסכם מתייחס לטיסות המשך שיוכלו לבצע נוסעי אל-על באמצעות החברה ההונג-קונגית • החברות יוסיפו את סימני התעופה שלהן על הטיסות שבמסגרת ההסכם, כשהנוסעים החברים במועדוני הנוסע המתמיד של שתי החברות יוכלו לצבור מיילים בטיסות אלה
ההסכם מתוכנן לפעול בקו אחד לפחות שמפעילות אל-על וחברת התעופה הלאומית של פולין
ביהמ"ש פסק כי 3 בני משפחה יקבלו פיצוי של יותר מ-10,000 שקל מחברת התעופה סוויס בעקבות ביטול טיסה ■ הדיון עסק בשאלה על מי מוטלת האחריות כשמדובר בטיסת קוד שייר: האם על החברה שדרכה נרכש הכרטיס, במקרה זה סוויס - או על החברה שביצעה את הטיסה בפועל, כלומר אל-על
הסכם הקוד שייר יאפשר לנוסעי אל-על לטוס למקסיקו סיטי, בירת מקסיקו, דרך מדריד, אמסטרדם, לונדון, פריז ויעדי אל-על בצפון אמריקה בקוד אל-על לאורך כל המסלול ■ וכמה יעלה התענוג?
במסגרת ההסכם, חברי מועדון הנוסע המתמיד של אל-על יוכלו לממש נקודות שצברו בטיסות של אייר סרביה הטסה מת"א לבלגרד
כפי שנחשף ב"גלובס" בדצמבר, אל-על תחל להפעיל באפריל טיסה יומית לאיסטנבול באמצעות מטוסי חברת התעופה הטורקית אטלס ג'ט ■ בשנים האחרונות אל-על לא הפעילה טיסות לטורקיה בשל מגבלות ביטחון
כדי לעקוף את האיסור הביטחוני, החל ממארס 2010 תפעיל אל-על טיסה יומית לאיסטנבול באמצעות חברת התעופה הטורקית "אטלס ג'ט" ■ אל-על תרכוש 75% מהמושבים בטיסות אלה תמורת כ-10 מיליון דולר לעונה
בבסיס ההסכם עם אייר אינדיה, למשל, עמדה הסכמה בין החברות שלפיה תקבל אייר אינדיה מאל-על אחוז מסוים מהרווחים בקו בתמורה לכך שלא תפעיל טיסות
אל עלגלובס עושה סדרחברות תעופהחכירהטיסותישראל במלחמהסאן דורפוליןצ'ק איןרשות התעופה האזרחית