רבוע כחול נדל"ן ממחזרת את הלוואת קניון TLV

יתרת ההלוואה שהועמדה למימון הקמת הקניון, עומדת כיום על 868 מיליון שקל • החברה תפרע כ-30% מההלוואה הקיימת ותמחזר את יתרתה לתקופה של עד 13 שנה

גינדי בנין TLV / צילום: איל יצהר
גינדי בנין TLV / צילום: איל יצהר

חברת רבוע נדלן , שבשליטת מוטי בן משה, הגיע לסיכום עקרוני לא מחייב על מימון מחדש לקניון TLV שבבעלותה המלאה. על פי הסיכום העקרוני עם המלווים של הקניון, תפרע החברה כ-30% מההלוואה הקיימת ותמחזר את יתרתה לתקופה של עד 13 שנה.

קניון TLV, ממוקם במשולש הרחובות החשמונאים-קרליך-בגין בת"א. יתרת ההלוואה שהועמדה למימון הקמת הקניון, עומדת כיום על 868 מיליון שקל.

על-פי ההסכם עם המלווים, תפרע רבוע כחול נדל"ן סכום של 260 מיליון שקל ללא עמלת פירעון מוקדם, ובמקביל יעמידו המלווים הלוואה חדשה בסכום של כ-600 מיליון שקל לתקופה של עד 13 שנה. את ההלוואה ניתן יהיה לפרוע בפירעון מוקדם ללא עמלה עד דצמבר 2021.

ההלוואה החדשה תישא בשנה הראשונה ריבית פריים (כיום 1.6%) בתוספת של 0.5%-1% (כתלות בהכנסה נטו מפעילות בתקופה זו), כאשר לאחר מכן תעלה הריבית לריבית הפריים בתוספת 1.4%. ההלוואה תובטח שעבוד על הקניון.

לשם השוואה, ההלוואה הנוכחית נושאת ריבית גבוהה יותר של פריים+2.4%. עוד ציינה רבוע כחול נדל"ן כי היא נמצאת במו"מ עם מוסד פיננסי לקבלת אשראי של 300-450 מיליון שקל בריבית של כ-1%.

רבוע כחול נדל"ן פועלת בתחום הנדל"ן המסחרי ומחזיקה בין השאר בקניון TLV ובחנויות רבות של רשת מגה. לחברה 113 נכסים בשווי של 5.19 מיליארד שקל, מתוכם שוויו של קניון TLV לבדו עומד על 1.55 מיליארד שקל.

את תשעת החודשים הראשונים של 2020 סיימה החברה עם רווח נקי של 110 מיליון שקל. נכון לסוף ספטמבר השנה הציגה החברה הון עצמי של 2.2 מיליארד שקל, כאשר היא נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-2.15 מיליארד שקל.