יוניליוור | בלעדי

משלוח בתוך שעתיים בת"א: יוניליוור מתחילה לספק הזמנות עד הבית

לגלובס נודע כי ענקית מוצרי הצריכה החלה בפיילוט של אתר סחר מקוון המתבסס על משלוחים מתוך פיצוציה בת"א, במסגרתו היא מוכרת ארטיקים וממתקים • מאז פרוץ משבר הקורונה התגברו הניסיונות של יצרניות מזון ויבואניות מקומיות למכור מוצרים ישירות לצרכן

מוצרי יונליוור / צילום: שני מוזס
מוצרי יונליוור / צילום: שני מוזס

יוניליוור מתחילה פיילוט של מכירה ישירות לצרכן בישראל - כך נודע לגלובס. ענקית מוצרי הצריכה הבינלאומית, שמזוהה בארץ עם מותגים כמו דגני הבוקר של תלמה וגלידות שטראוס, הקימה אתר סחר מקוון למכירת מוצריה לשוק המקומי תחת השם Glida Now. את האספקה להזמנות מוציאה יונליוור מתוך פיצוציה ברחוב הירקון בתל אביב, שמספקת משלוחים בתוך העיר.

בגרסת הפיילוט שעלתה לאוויר בימים האחרונים בצורה שקטה יונליוור מציעה לספק מוצרים לצרכן עד הבית בתוך שעתיים בלבד, הצעת ערך משמעותית בשוק המשלוחים הישראלי. עלות המשלוח עומדת על עשרה שקלים ומחייבת מינימום רכישה של 90 שקל, או משלוח "חינם" במשלוחים מעל 190 שקל, כשניתן לשלם על ההזמנה באמצעות אפליקציית ביט.

באתר ניתן למצוא בשלב זה בעיקר מגוון מארזי ארטיקים או ארטיקים בודדים מהמותג מגנום, כשלצידם נמכרים גם מוצרים של קרמיסימו, קרמבו, וחטיף השוקולד קליק. טווח המחירים באתר עומד על 11-100 שקל.

ליונילוור קיימת תשתית של חיבור עם מכולות בישראל, וזאת בין היתר הודות לפלטפורמה שהקימה תחת השם שופו, שבה היא מאפשרת למכולות ומינימרקטים להתבסס על התשתית שלה במכירה מקוונת.

מאז פרוץ משבר הקורונה התגברו הניסיונות של יצרניות מזון ויבואניות מקומיות למכור מוצרים ישירות לצרכן ולא באמצעות הקמעונאי. בין היתר, נכנסו לפעילות הזו תנובה, שטראוס, קבוצת קוקה-קולה ישראל, שסטוביץ, קימברלי קלארק, וגם המתחרה הישירה של יונליוור בתחום הגלידות בישראל - גלידות נסטלה, אלא שזו השיקה פיילוט לכ-20 יישובים באזור מודיעין והפסיקה אותו אחרי כשלושה חודשים.

נזכיר כי בקיץ האחרון התנסתה יוניליוור במכירה באמצעות אפליקציית משלוחי האוכל וולט, כשלמשך שבוע הציעה לספק הזמנות גלידה לחוף הים בערים תל אביב, הרצליה ורמת השרון.

מה שמעניין בצעד הזה מעבר לפיילוט המקומי, היא היותו חלק ממגמה רחבה יותר. התהליך שבו חברות המזון הגדולות, בוודאי בעידן פוסט משבר הקורונה או לפחות הגל הראשון שלו, כבר לא מסתפקות בסופרמרקט, ומחפשות עוד ועוד דרכים להגיע אל הצרכן ולחסוך לו את האינטרקציה הפיזית בסופרמרקט.