200 הישראלים שהיו תקועים בדובאי קיבלו אישור להיכנס לאמירויות

לטענת הנוסעים, הסיבה לעיכובם הייתה השהיית הסדר הכניסה של ישראלים לאיחוד האמירויות מאמש • לו"ז הטיסות מת"א לדובאי ימשיך כסדרו במהלך היום

ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי / צילום: קבוצת חו״ל מהודר
ישראלים תקועים בשדה התעופה בדובאי / צילום: קבוצת חו״ל מהודר

כ-200 נוסעים ישראלים שלא הורשו להיכנס לדובאי, קיבלו אישור להיכנס לאיחוד האמירויות. הנוסעים, שהמריאו בטיסה הלילה (ב') של חברת התעופה פליי דובאי, היו מעוכבים מספר שעות בנמל התעופה בדובאי ולא הורשו להיכנס.

גם הטיסות המתוכננות מתל אביב לדובאי להיום ייצאו לדרך כסדרן.

הסיבה לעיכוב בכניסה, לטענת הנוסעים, היא השהיית הסדר הכניסה לישראלים מאז אתמול בערב (א'). נזכיר כי ההסכם הדדי לפטור מוויזות צפוי להיכנס לתוקף בעוד כשבועיים וחצי ובינתיים יש הסדר לישראלים לקבלת אישור כניסה דרך חברות התעופה שמקבלות אישור לנוסעים שלהן. אחד הנוסעים ציין כי "אנחנו עם טיסה של פליי דובאי מעוכבים כבר שעתיים בשדה בלי אישור להיכנס".

לטענת האמירתים, הם הודיעו לפליי דובאי לפני יומיים על הבעיה וביקשו מהם לא לטוס. נציגי פליי דובאי ניסו לפתור את הבעיה, אך הדבר לקח זמן. נוסע שנחת בדובאי עם ארקיע אמש סיפר כי היה עיכוב בכניסה, אולם בסופו של דבר הנוסעים נכנסו. הבוקר גם טיסת ישראייר עוכבו.

נוסע בשם קובי הגדיר את הסיטואציה כ"ביזיון מוחלט. יש פה משפחות עם ילדים ותינוקות ואנשים אחרי לילה בלי שינה. אחרי שהבטיחו לנו שהכול מסודר עם פליי דובאי בשבוע האחרון עשו לנו סוג של הונאה. אין לנו עם מי לדבר. מי שיש לו דרכון זר נכנס ובעלי דרכונים ישראלים לא נכנסים וחבל מאור שזה מה שקורה".

מלחיי דובאי נמסר כי "אנו מתנצלים על העיכוב שחוו 155 הנוסעים הבוקר. אנחנו מבינים את אי הנוחות שנגרמה לנוסעים ובודקים את הנסיבות שמאחורי העיכוב. זה נוגד לסטנדרט השירות שאנו מצפים להעניק לכלל הנוסעים שלנו ובמקביל אנו מוודאים את הליך אישורי הכניסה בכדי למנוע עיכובים דומים בטיסות בעתיד".

ממשרד החוץ נמסר כי "הנושא טופל על-ידי הדרגים הבכירים ביותר במשרד החוץ מול האמירתים. הישראלים שעוכבו בשדה התעופה של דובאי יורשו להיכנס בזמן הקרוב לאחר מילוי טופס הוויזה האלקטרונית.

"בעקבות התערבות גורמי משרד החוץ התקבל אישור גם לטיסות הנוספות מישראל לאמירויות הצפויות להמריא בקרוב".