עסקת ענק בעולם המוזיקה: בוב דילן מכר ליוניברסל את כל קטלוג השירים שלו במאות מיליוני דולרים

יוניברסל מיוזיק גרופ הודיעה על עסקת הענק, הכוללת עשרות קלאסיקות כמו Like a Rolling Stone, Blowin' in the Wind ,The Times They Are a-Changin ועוד • העסקה נחתמה עם דילן ישירות והסכום המדויק שלה לא פורסם

בוב דילן / צילום: Christian Bertrand
בוב דילן / צילום: Christian Bertrand

יוניברסל מיוזיק גרופ הודיעה על חתימת עסקת ענק עם המוזיקאי בוב דילן לרכישת כל קטלוג השירים שלו - מהקלאסיקות של שנות ה-60 ועד האלבום האחרון שהוציא - במה שהיא ככל הנראה עסקת זכויות ההפצה הגדולה ביותר שאי-פעם נחתמה מול אמן מוזיקלי. 

העסקה נחתמה מול דילן באופן ישיר, והיקפה הכספי לא נחשף אך מוערך ביותר מ-300 מיליון דולר. 

דילן הוא מוזיקאי מהסוג שחברות תקליטים ומוזיקה חולמות עליו - שיריו הוותיקים עומדים במבחן הזמן וממשיכים להיות מושמעים גם בימינו, רובם נכתבו על-ידי דילן לבדו, והם גם זוכים לגרסאות כיסוי מאמנים אחרים לעתים קרובות, כאשר כל קאבר חדש כזה מבטיח עוד תמלוגים. על-פי יוניברסל, שירים של דילן הוקלטו יותר מ-6,000 פעמים על-ידי אמנים אחרים. 

המכירה של דילן לא מתבצעת בוואקום. לאחרונה התפרסמו עסקאות דומות של אמנים גדולים אחרים שמכרו את הקטלוגים שלהם לקבוצות מוזיקה - סטיבי ניקס, למשל, מכרה את הקטלוג שלה תמורת סכום הנע בין 80 ל-100 מיליון דולר; וחברה בריטית חדשה בשם Hipgnosis Songs Fund שילמה 670 מיליון דולר בשלוש השנים האחרונות תמורת 44 אלף שירים של אמנים כמו בלונדי, ריק ג'יימס, בארי מנילו ועוד.