יינות ביתן | בלעדי

מנכ"ל יינות ביתן לעובדים: אינכם יכולים לקבל הנחיות מהדירקטוריון

המנכ"ל מיכאל לובושיץ אסר על העובדים לדווח או לקבל הנחיות מחברי הדירקטוריון • ככל הידוע, ההנחיה הופצה לאחר שעובדים שוחחו עם נציגי דירקטוריון ומסרו להם מידע בנוגע לחברה, שלא באמצעות המנכ"ל

מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן / צילום: שוקה כהן
מיכאל לובושיץ, מנכ"ל קבוצת יינות ביתן / צילום: שוקה כהן

המתיחות בצמרת יינות ביתן נמשכת. אחרי שבסוף השבוע נחום ביתן הודיע לעובדים כי פיטר את היו"ר שלמה רודב, לגלובס נודע כי מנכ"ל קבוצת יינות ביתן אוסר על העובדים לקבל הנחיות או לדווח מידע לחברי ה דירקטוריון של החברה.

במייל שנשלח לעובדי קבוצת קמעונאות המזון, כותב המנכ"ל מיכאל לובושיץ למנהלי הרשת: "אינכם יכולים לקבל הנחיות, הוראות או בקשות מאף אחד, למעט המנהלים הממונים ואני, מנכ"ל הקבוצה".

עוד הבהיר המנכ"ל: "חברי הדירקטוריון הונחו לעבוד אך ורק ישירות מולי ולא לפנות לעובדי ומנהלי הקבוצה". לובושיץ אף מאיים כי "אם יימצא עובד או עובדת אשר חרג מהוראה זו, ייחשב הדבר כהפרת משמעת חמורה שתטופל אישית על-ידי".

ככל הידוע, ההנחיה הזו הופצה לאחר שעובדים בחברה שוחחו עם נציגי דירקטוריון ומסרו להם מידע בנוגע לחברה, שלא באמצעות המנכ"ל, ועתה לובושיץ מבקש להציב גבולות ולעצור זאת.

נזכיר כי בסוף השבוע האחרון נחום ביתן הודיע לעובדים כי פיטר את יו"ר הדירקטוריון, שלמה רודב, אותו מינה לתפקיד רק לפני חודשים ספורים. ההערכה היא כי הצעד הזה התרחש לאחר חסימות שביצע רודב לבני משפחה של נחום ביתן, ובין היתר חסם את הגישה של בנו יוסי למחשבי החברה. חבר נוסף בדירקטוריון הקבוצה הוא גבי טרבלסי.

לצד אלה, לובושיץ מתייחס לדיווחים על מצבה הפיננסית של הרשת אשר לטענתו משתפר. לובושיץ כותב: "בשנה הנוכחית, החל מחודש מרץ 2020, הקבוצה עברה מהפסד לרווחיות תפעולית משמעותית", והיא "עומדת בכל יעדי תוכנית המפנה שהציבה לעצמה ואף מעבר לכך".

אגב, קשר ישיר בין חברי דירקטוריון לבין חברי ההנהלה ללא המנכ"ל אינו דבר מובן מאליו. למשל, בחודשים האחרונים התגלע עימות חריף בין הממונה על רשות שוק ההון, ד"ר משה ברקת, לבין חברי דירקטוריון במגדל ביטוח, ובראשם בעל השליטה בקבוצה, שלמה אליהו.

במסגרת זו רשות שוק ההון ערכה ביקורת (שלאחרונה התברר כי לא יפורסם בגינה "דוח סופי"), כשבין היתר יצא קצפו של הממונה על כך שלכאורה אליהו פנה למנהלים בחברה בדרישות שונות.

נדגיש כי בסופו של יום, מגדל והממונה הגיעו להבנות, במסגרתן הרגולטור חזר בו מהאשמותיו כאילו דירקטורים במגדל הפרו חובת אמונים לחברה. ואולם ההתנהלות הזו המחישה את ההפרדה בין דירקטוריון לבין ניהול החברה, בטח בגופים מפוקחים בענפי הפיננסים.