איש עסקים מאיחוד האמירויות רכש 50% מקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים

חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן התחייב להשקיע למעלה מ-300 מיליון שקל בקבוצת הכדורגל בעשר השנים הקרובות • בנו של איש העסקים יצטרף לדירקטוריון הקבוצה

משה חוגג עם חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ובנו מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה / צילום: ביתר "גשם" ירושלים
משה חוגג עם חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ובנו מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה / צילום: ביתר "גשם" ירושלים

איש עסקים מאיחוד האמירויות רכש כ-50% מקבוצת הכדורגל בית"ר "גשם" ירושלים. בעל השליטה בקבוצה משה חוגג חתם היום (ב') בדובאי על עסקת שותפות בבעלות עם איש העסקים האמירתי, חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן.

השייח רכש לאחר משא ומתן ארוך כ-50% מהמועדון, כשההתחייבות להשקעה שלו תעמוד על למעלה מ-300 מיליון שקל בעשר השנים הקרובות (כולל החזר השקעת בעלים משמע הסכום שישלם לחוגג יופחת מההשקעה)

לפי הודעת בית"ר, הכסף אשר ייכנס לקופת המועדון ישמש בראש ובראשונה להשקעה בתשתיות, בנוער וברכישת שחקנים פוטנציאליים להתפתחות. כמו כן, יוקם דירקטוריון חדש לקבוצה שיכלול גם את בנו של השייח', מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה, אשר יהיה נציגו בכל הקשור למועדון.

חוגג אמר: "ערב חג החנוכה המנורה הבית"רית נדלקת באור חדש ומרגש במיוחד. אנחנו מצעידים ביחד, כולנו, את המועדון לימים חדשים של דו קיום, הישגיות ואחווה למען המועדון והקהילה שלנו ולמען הספורט הישראלי".

הרוכש, השייח' חמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן אמר: "אני נרגש להיות שותף במועדון כזה מפואר כפי ששמעתי עליו ובעיר כזו, עיר הבירה של ישראל ואחת הערים הקדושות בעולם. שמעתי רבות על השינוי המתחולל במועדון ועל הדרך שבה הדברים מתנהלים, ואני שמח לקחת חלק בכך. אנחנו רואים לנגד עינינו את התוצאה הפנומנלית של פירות השלום והאחווה בין העמים ומתווים הלכה למעשה דרך חדשה בקירוב לבבות בין העמים באמצעות הספורט. נעמיד ביחד קבוצה שתשאף הכי גבוה ורחוק שאפשר מתוך רצון לראות את בית"ר ירושלים מגיעה לבמות הגבוהות ביותר בכדורגל. יאללה בית"ר!".

נזכיר כי למהלך מתנגדת קבוצת האוהדים המכונה "לה פמיליה" ומאופיינת בעמדות גזעניות, קבוצה שסירבה בעבר להבאת שחקנים מוסלמים או ערבים לבית"ר. ביום שישי הם התפרצו לאימון הקבוצה, קיללו את השחקנים ודרשו כי העסקה לא תצא אל הפועל.

חוגג הגיע לאבו דאבי עם יו"ר הקבוצה שחקן העבר אלי אוחנה.