מיקרוסטרטג'י מגייסת 400 מיליון דולר להרחבת השקעות הביטקוין שלה

ענקית הבינה העסקית האמריקאית, שתבצע את הגיוס באמצעות הנפקה פרטית של אג"ח להמרה, מחזיקה כיום ביטקוין בשווי של יותר מ-783 מיליון דולר

מטבע דיגיטלי/צילום: שאטרסטוק
מטבע דיגיטלי/צילום: שאטרסטוק

חברת מיקרוסטרטג'י (MicroStrategy) מגדילה את ההימור שלה על ביטקוין: אתמול (ב') הודיעה ענקית הבינה העסקית האמריקאית כי היא מתכננת להוציא לפועל הנפקה פרטית של אג"ח להמרה בהיקף של 400 מיליון דולר כדי לבצע עוד רכישות של מטבע הקריפטו.

גיוס ההון המתוכנן בא בהמשך למסע רכישות הביטקוין העצומות שבו התחילה מיקרוסטרטג'י בקיץ האחרון, אשר הפך אותה לאחת ממחזיקות הביטקוין הגדולות ביותר מקרב החברות הציבוריות בארה"ב.

ביום שישי האחרון דיווחה מיקרוסטרטג'י, הנסחרת בבורסת נאסד"ק (סימול: MSTR), כי השקיעה בביטקוין עוד 50 מיליון דולר והגדילה את החזקותיה במטבע הקריפטו להיקף כולל של 40,824 ביטקוין, בשווי נוכחי של יותר מ-783 מיליון דולר. מניית החברה טיפסה ב-136% בשלושת החודשים האחרונים.

ההשקעות העצומות של מיקרוסטרטג'י בביטקוין בחודשים האחרונים מצביעות על שינוי ביחס של מנכ"ל ומייסד החברה, מייקל סיילור, למטבע הקריפטו. ב-2013, יותר משלוש שנים אחרי שהביטקוין הופץ לראשונה, צייץ סיילור בטוויטר: "ימיו של ביטקוין ספורים. זה נראה כמו עניין של זמן עד שגורלו יהיה כמו זה של ההימורים באינטרנט". בספטמבר האחרון אמר סיילור בראיון לאתר בלומברג כי הוא סבור כי כיום ביטקוין הוא נכס פיננסי מסוכן פחות מאשר מזומנים או זהב.

ביטקוין נסחר הבוקר (יום ג') בבורסות הקריפטו בעולם במחיר ממוצע של כ-19,200 דולר, על פי נתוני אתר CoinMarketCap. מחירו הנוכחי משקף למטבע הקריפטו המוביל שווי שוק של כ-356 מיליארד דולר - קרוב ל-63% משוויו הכולל של שוק הקריפטו, שבו נסחרים כ-7,900 מטבעות דיגיטליים שונים.

בחודש האחרון טיפס שערו הדולרי של ביטקוין (BTC) בכ-25%, ומתחילת השנה השלים זינוק של כ-150%. ביום שלישי שעבר, עם תחילת חודש דצמבר, עלה מחיר הביטקוין עד לכ-19,845 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 17 בדצמבר 2017, המועד שבו זינק לשיא כל הזמנים, 20,089 דולר.