יועץ מס שהעלים מס בהיקף כ-840 אלף שקל נידון ל-13 חודשי מאסר

תמיר רוזנברג, שהורשע ב-40 עבירות על חוקי המס, שנעברו לאורך כשש וחצי שנים, נידון ל-13 חודשי מאסר בפועל וקנס בסך 25 אלף שקל • השופט: "יש סיכוי של ממש שהחמרה מסוימת בעונשו של הנאשם תביא להרתעתו ולהרתעת אחרים כמותו"

עבירות מס / צילום: SHUTTERSTOCK
עבירות מס / צילום: SHUTTERSTOCK

13 חודשי מאסר בפועל הוטלו על יועץ המס תמיר רוזנברג, שהורשע ב-40 עבירות על חוקי המס, שנעברו לאורך תקופה ממושכת, החל משנת 2012 ועד שנת 2018, וסכום המס שנגזל מהקופה הציבורית עומד במצטבר על סך כ-840 אלף שקל.

השופט איתן כהן מבית משפט השלום בירושלים ציין בגזר הדין כי "הנאשם הורשע במספר רב של עבירות מארבעה סוגים שונים. בכל אחד מסוגי העבירות התחמק הנאשם מתשלום מס בדרך אחרת. בחינת כלל העבירות מציירת תמונה עגומה שלפיה פעל הנאשם באופן שיטתי ולאורך שנים כדי להתחמק מתשלום מס כחוק, הן במחדליו עת לא מילא את חובותיו כדין והן במעשים אקטיביים שכוונת מרמה בצדם".

עוד הוסיף כהן כי הוא ראה לחומרה את משנה העובדה שרוזנברג "עבר את העבירות למרות שהוא יועץ מס אשר בקי בעולם התוכן הרלוונטי לעבירות ומורשה לייצג נישומים לפני רשויות המס".

רוזנברג הורשע בשורה ארוכה של עבירות מס מגוונות שבוצעו בין השנים 2012-2018, בהם 33 אישומים בגין עבירות של אי-הגשת דוחות תקופתיים במועד הקבוע בחוק, כאשר סך הפרש המס לתשלום בגין עבירות אלה הוא 415,958 שקל; בחמישה אישומים של הגשת דוחות תקופתיים ללא צירוף תשלום, כאשר סך הפרש המס לתשלום בגין עבירות אלה עומד על 73,158 שקל; ניכוי מס שלא כדין בסך 187,652 שקל בדוחות תקופתיים שהגיש בשנים אלה; ובאישום בגין דיווח כוזב על עסקאות ואי-דיווח על עסקאות בסך 953,466 שקל, כדי להתחמק ממס בסכום של 162,086 שקל.

לרוזנברג יש שתי הרשעות קודמות בעבירות מס - בשנת 2011 הוא הורשע במסירת ידיעה כוזבת, ובשנת 2015 הורשע במסירת ידיעה כוזבת ובניכוי מס תשומות ללא חשבוניות מס ונידון לשישה חודשי מאסר בעבודות שירות, קנס, צו מבחן למשך שנה ומאסר מותנה בן 10 חודשים למשך שלוש שנים.

החמרה בעונש תביא להרתעה

גזר הדין ניתן בהמשך להסדר טיעון שנחתם עם רוזנברג שהודה במיוחס לו, אך לא הסיר את המחדלים (לא שילם את המס הנדרש).

אשר לעונש, הוסכם כי המאשימה - רשות המסים, באמצעות בית המכס ומע"מ ירושלים - תטען להטלת 15 חודשי מאסר בפועל, שיכללו הפעלת תנאי בן 10 חודשי מאסר בגין העבירות הקודמות וכן מאסר על-תנאי וקנס, ומנגד תהיה ההגנה תהיה חופשית בטיעוניה.

השופט כהן ציין כי "העבירות שבהן עסקינן הן נפוצות וחמורות והפכו לחזון נפרץ במחוזותינו. עבירות אלה מאופיינות בשילוב שבין קלות ביצוען לקושי בגילוין ובאכיפתן. משכך, מצווה בית המשפט בפסיקותיו ליטול חלק מרכזי במיגורן בדרך של הטלת ענישה שיש בה כדי להרתיע את היחיד והרבים. ביתר שאת ובייחוד מכוונים הדברים להרתעת הנאשם אשר זו לו הרשעתו השלישית בעבירות מס. לפיכך, מצאתי שיש צורך לתת מענה לשיקולים אלה, ובלבד שהעונש לא יחרוג ממתחם העונש ההולם".

לאור זאת, ציין השופט, "יש סיכוי של ממש שהחמרה מסוימת בעונשו של הנאשם תביא להרתעתו ולהרתעת אחרים כמותו, ועל כן החלטתי להחמיר קמעא בעונשו לצורך קידום שיקולים אלה".