דניה סיבוס הגישה תשקיף להנפקה בבורסה, שתכלול הצעת מכר של לפידות ואלטשולר שחם

טיוטת התשקיף כוללת הנפקת מניות של דניה סיבוס לציבור המשקיעים והצעת מכר של חלק ממניות החברה, שמחוזקות בעקיפין בידי לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה

חברת ההחזקות לפידות קפיטל מתקדמת בתהליך להנפקת החברה הנכדה דניה סיבוס, תוך הפרדתה מחברת אפריקה מגורים בה היא שולטת. היום (ד') דיווחה לפידות קפיטל כי דניה סיבוס הגישה טיוטת ראשונה של תשקיף לקראת הנפקת מניותיה למסחר בבורסה בת"א.

טיוטת התשקיף כוללת הנפקת מניות של דניה סיבוס לציבור המשקיעים והצעת מכר של חלק ממניות החברה, שמחוזקות בעקיפין בידי לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה. ההנפקה, אם תושלם, עשויה להוביל להצפת ערך משמעותית למוכרות, וזאת כשנה בלבד לאחר רכישת השליטה בדניה סיבוס.

בינואר האחרון הושלם הסדר החוב השני של קבוצת אפריקה ישראל, במסגרתו רכשו לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה את הבעלות המלאה על אפריקה ישראל תמורת סכום (נטו) של 676 מיליון שקל. במסגרת העסקה רכשה לפידות קפיטל 80% ממניות אפריקה ישראל ואילו אלטשולר שחם גמל ופנסיה את ה-20% הנותרים.

אפריקה ישראל מחזיקה ב-100% ממניות קבלנית הבניה והתשתיות דניה סיבוס, בעוד שדניה סיבוב עצמה מחזיקה ב-56% ממניות יזמית הבניה למגורים אפריקה מגורים, שמניותיה רשומות למסחר בבורסה. במסגרת ההנפקה המתוכננת, תמכור אפריקה ישראל חלק ממניות דניה סיבוס שבידיה למשקיעים מקרב הציבור ותהפוך לחברה ציבורית.

במקביל, יתבצע מהלך נוסף, במסגרתו תחלק (או תמכור) דניה סיבוס את מניות אפריקה מגורים שבבעלותה (כ-56%) לחברת אפריקה ישראל, וזאת בכדי לשמר את השליטה באפריקה מגורים בהתאם להוראות חוק הריכוזיות. כך, שדניה סיבוס ואפריקה מגורים ישובו להיות חברות אחיות, כפי שהיו טרם הסדר החוב הראשון של אפריקה ישראל, שהושלם ב-2010.

מניית לפידות עלתה 114% השנה

לפידות קפיטל, שבשליטת יעקב לוקסנבורג, פרסמה בחודש שעבר את דוחותיה לרבעון השלישי של 2020. דוחות אלו כללו גם את תוצאותיה של דניה סיבוס בתחום הקבלנות (ללא תוצאות אפריקה מגורים), שכללו ברבעון השלישי צמיחה של 12% בהכנסות ל-964.5 מיליון שקל, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הרווח נקי של דניה סיבוס גדל ברבעון השלישי ב-26% ל-30.2 מיליון שקל, כאשר בתשעת החודשים הראשונים של השנה צמח הרווח הנקי של החברה ב-63% ל-74.6 מיליון שקל. צבר ההזמנות של דניה סיבוס נאמד בסוף ספטמבר 2020 בכ-8.8 מיליארד שקל.

אריק שפיר, סגן יו"ר קבוצת לפידות קפיטל, אמר בעת פרסום הדוחות כי "דניה סיבוס המשיכה להציג תוצאות מעולות גם ברבעון השלישי, עם עלייה ניכרת ברווח הנקי ובשאר הפרמטרים ועם קצב רווח שנתי מאוחד של כ-120 מיליון שקל. בנוסף, אפריקה מגורים עומדת היטב ביעדי מכירת הדירות וזאת מבלי לפגוע בשולי הרווח. הקבוצה בכללותה מתמודדת היטב עם משבר הקורונה ומציגה חוזקה, רווחיות ושגרת עסקים בריאה על אף אתגרי התקופה".

לוקסנבורג מחזיק כיום ב-83.5% ממניות לפידות קפיטל, שנחסרת בבורסה לפי שווי של כ-1.89 מיליארד שקל. מניית החברה הניבה למשקיעים תשואה של 114% מתחילת 2020.