הסטארט-אפ רימילק המפתח תחליפי חלב גייס 11 מיליון דולר

בעקבות הגיוס מתכננים בסטארט אפ, המייצר מוצרי חלב המכילים חלבוני חלב פרה ללא שימוש בבעלי חיים, להרחיב במהירות את יכולות הייצור וההפצה כדי לעמוד בדרישה הבינלאומית למוצרים  • לדברי החברה, מוצרי החלב מיוצרים מחלבוני פרה אמיתיים, וזהים בטעמם ובמרקמם למוצרים המוכרים

המוצרים של רימילק
המוצרים של רימילק

חברת הסטארט אפ רימילק, המייצרת מוצרי חלב המכילים חלבוני חלב פרה ללא שימוש בבעלי חיים, מודיעה היום כי השלימה גיוס של 11.3 מיליון דולר. בעקבות גיוס זה, החברה מתכננת להרחיב במהירות את יכולות הייצור וההפצה שלה כדי לעמוד בדרישה הבינלאומית למוצריה.

כיום, 91% משטחי יערות הגשם נכרתים מדי שנה כדי לייצר מקום לגידול בקר לתעשיות הבשר והחלב, בזמן שחקלאות בעלי החיים אחראית לכ-18% מפליטות גזי החממה בעולם. תעשיית החלב עצמה צורכת משאבים רבים. כך למשל, עבור ליטר אחד של חלב פרה נדרשים כ-1000 ליטרים של מים. לכן, תעשיית הפודטק תופסת תאוצה בשנים האחרונות, ומצליחה לגייס משקיעים גם מהתעשיות המסורתיות. זאת, בזמן שלמעלה מ-35% מאוכלוסיית העולם מנסה כבר כעת לשלב באופן יזום תחליפים שאינם מבוססים על בעלי חיים.

התחליפים הקיימים כיום בשוק, מספקים פתרון לבעיות הסביבתיות, אך לפי רימילק - אינם מצליחים לשחזר את החוויה האותנטית באכילת מוצרי חלב אמיתי. לכן, מוצרי החלב מיוצרים מחלבוני פרה אמיתיים, וזהים בטעמם ובמרקמם למוצרים המוכרים, אך ללא שימוש בבעלי חיים. מוצרי רימילק הינם ללא כולסטרול, נטולי לקטוז ונקיים מאנטיביוטיקה או הורמוני גדילה. תהליכי הייצור של רימילק ידידותיים יותר לסביבה מאשר ייצור חלב מסורתי, ודורשים רק 1% מהקרקעות ו-10% מהמים בהשוואה לייצור חלב פרה. שותפי הייצור וההפצה המסחריים של רימילק משתמשים בחלבוני החלב שהחברה מייצרת כבסיס לייצור מוצרי חלב שונים ומגוונים.

"ההסתמכות על בעלי חיים כדי לייצר את מזונם של בני האדם איננה ברת קיימא. מודל זה של ייצור מזון קרוב למיצוי מבחינת היקפו ויעילותו, וההשלכות שלו על הסביבה ועל בעלי החיים הרסניות", אומר אביב וולף, מייסד ומנכ"ל משותף ברימילק. "רימילק יוצרת מערכת מזון יציבה וידידותית לסביבה, שלא דורשת מכדור הארץ את מה שאינו יכול לתת. אנו מאמינים שזה עתיד עולם המזון. בקרוב להמציא מחדש את התעשייה העצומה הזו, לטובת רווחת כדור הארץ, בני האדם ובעלי החיים".

את הגיוס האחרון הובילה קרן fresh.fund בהשתתפות ProVeg, CPT Capital OurCrowd וחברות המזון תנובה, טמפו והוכלנד (גרמניה), ולצידם בראדלי בלום, המייסד והמנהל לשעבר של Berkshire Partners; המשקיע ההולנדי הבולט סאקה בוש; עמיעד סלומון, יזם ומשקיע טכנולוגי; משקיע הפודטק בני נופך ואחרים.