הקרב על ישראייר: י.ח דמרי מציעה 141 מיליון שקל במזומן תמורת החברה

י.ח דמרי השקעות הגישה את הצעת המזומן הגבוהה ביותר שהתקבלה עד כה עבור חברת התעופה • ההצעה כוללת גם ויתור על החוב של אי.די.בי, שהיקפו עומד על כ-16.3 מיליון שקל

יגאל דמרי / צילום: אסף מרדכי
יגאל דמרי / צילום: אסף מרדכי

ההצעות לרכישת ישראייר לא פוסקות: חברת י.ח דמרי השקעות מציעה לרכוש את ישראייר ב-141.4 מיליון שקל במזומן.

בתוך כך ישיבה מחזיקי אג"ח ט' נדחתה בפעם השלישית למחר (חמישי). בנימוק לדחייה נאמר שגם רמי לוי שהגיש הצעה דרך חברת בי ג'י איי, יבחן מחדש את הצעתו לנוכח השדרוגים האחרונים בהצעות, לרבות בהצעה של מוטי בן משה באמצעות דור אלון.

הנאמן שמונה מטעם בית המשפט לנכסי אי די בי, עו"ד אופיר נאור, הגיש לבית המשפט את המלצתו להצעה של לוי, אולם ההמלצה עשויה להשתנות ככל שיתקבלו הצעות גבוהות ממנה ב-20% עד 25% - וזה אכן קורה.

י.ח דמרי מציע לרכוש את מלוא מניות ישראייר ב-141.4 מיליון שקל במזומן. גם הצעה זו כוללת ויתור על החוב של אי די בי לישראייר שהיקפו עומד על כ-16.3 מיליון שקל. ההצעה תפקע ב-15.12. מדובר בהצעת המזומן הגבוהה ביותר שהתקבלה עד כה לרכישת החברה.

בינתיים המתמודדות הנוספות על רכישת ישראייר מגישות הצעות משופרות. לאחר שקרן פורטיסימו, גלובל כנפיים ליסינג של תמי מוזס-בורוביץ' ובי.ג'י.איי, שבאמצעותה מתמודדים לוי וחיים על ישראייר, כבר שדרגו את ההצעות שלהן, מוטי בן משה, באמצעות חברת  דור אלון,  שידרג גם הוא את ההצעה שלו.

כעת, ההצעה כוללת שתי חלופות, תשלום של 135 מיליון שקל במזומן, לצד ויתור על החוב של אי.די.בי לישראייר, או שילוב של תשלום במזומן בסך 100 מיליון שקל והקצאה של 395 אלף מניות דור אלון לנושים (2.4% מהחברה) בחבילה בשווי של כ-165 מיליון שקל, לטענת דור אלון.

לפי ההצעה, הנושים (מחזיקי אג"ח ט') יקבלו אופציית מכר למניות דור אלון שתינתן להם לתקופה של עד שלוש שנים, עם שלוש נקודות מימוש: בתום 12 חודשים במחיר מניה של 84.8 שקל, בתום 24 חודשים במחיר מימוש של 92.5 שקל, ובתום שלוש שנים, אז מחיר המימוש למניה יעלה ל-101 שקל.

מניית דור אלון נסחרת כיום במחיר של 77.1 שקל, שמשקף לחברה שווי של כ-1.22 מיליארד שקל. גם במתווה הזה תוותר דור אלון על החוב של אי.די.בי לישראייר.

לעומת זאת, ההצעה של רמי לוי וחברת טעמן כוללת תשלום של 75 מיליון שקל במזומן עבור מלוא מניות ישראייר והקצאה של 20% מהון המניות המונפק והנפרע של בי.ג'י.איי. גם פה המציעים מספקים לנושי ישראייר מוצא מההחזקה במניות שיקבלו בעסקה, כשאחרי 24 חודשים תינתן הצעת רכש ל-15 אלף מניות בי.ג'י.איי ב-1.7 שקל למניה, ולנושי ישראייר יהיה מנגנון שיבטיח תמורה נוספת של 5 מיליון שקל, אם המניה תהיה גבוהה ממחיר המימוש.

גם גלובל כנפיים ליסינג של דדי ותמי מוזס-בורוביץ׳, שעד לאחרונה שלטו באל על, שיפרה את הצעתה, כך שהיא משקפת לישראייר שווי של 174.4 מיליון שקל, היות שהיא כוללת 29.3% ממניות גלובל כנפיים. כנפיים ציינה גם כי באפשרותה להגדיל את היצע המושבים של ישראייר ב-50% ולהגדיל את מפת היעדים בזכות מטוסים שמצויים בצי שלה.

מציעה נוספת היא הקרן פורטיסימו, שהציעה לרכוש 90% ממניות ישראייר ב-75 מיליון שקל במזומן ועוד השקעה של 25 מיליון שקל עם הקלוזינג, בלי לדלל את שיעור ההחזקה של מחזיקי האג"ח, שיישאר 10%. עוד התחייבה החברה להשקיע 50 מיליון שקל בשנתיים הקרובות. השיפור של הצעת פורטיסיסמו כלל הגנה על הרכיב המנייתי, כך שמחזיקי האג"ח יוכלו לממש את המניות שלהם בתוך שנתיים תמורת 25 מיליון שקל.

לצד כל אלה יש הצעה גבוהה שככל הנראה יצאה מהמשחק: בנק ההשקעות הקנדי Wadish Capital, שנמצא בבעלות הישראלי ד"ר שלמה עובדיה והחברה האוסטרלית Amrock Aviation, הציעו תשלום של 170 מיליון שקל במזומן ובונוס של 7 מיליון שקל לעובדים. אלא שהנאמן ביקש הפקדת ערבות מבנק ישראלי לצד הבהרות נוספות - שאותן לא קיבל, כאשר ללא ערבות או מזומן בישראל, ההצעה אינה רלוונטית להצבעה.

לאור הדינמיות של ההצעות והתחרות הנמשכת בין הרוכשים, ההצבעה של מחזיקי האג"ח נדחית בפעם השלישית - והיא צפויה לצאת לפועל ביום חמישי, כשמורגשת תנודה גם בעמדות מחזיקי אג"ח: עד לאחרונה קרן הגידור אלפא של גבי דישי ומיכאל וייס המחזיקה באג"ח ט' נתנה עדיפות להצעתה של גלובל כנפיים אולם כעת תמיכת הקרן נוטה לכיוון הצעתו של בן משה.

מהקרן נמסר כי "באלפא בוחנים כל הצעה ומשווים אותה להצעות אחרות. אין לקרן העדפה לשום הצעה ולשום מציע כשהמטרה היא לחפש את המענה הטוב עבורנו כמחזיקי סדרה ט'".

מנהלי הקרן נפגשו עם מוטי בן משה שהצעתו הוגדרה על ידם כ"מעניינת וטובה" אולם הם ממתינים להבהרות לגבי מבנה ההצעה. כעת הם יצטרכו לערוך חישוב מחדש עם ההצעה של דמרי מזרוע ההשקעות שבבעלותו.