יבוא רכב | בלעדי

יוניון של ג׳ורג חורש תייבא לישראל את מותג הרכב הסיני המוביל GEELY

במסגרת ההסכם צפויה יוניון לייבא את מותגי הרכב של גילי לישראל כאשר אלה יהיו זמינים ליצוא • ביוניון מוטורס סירבו להגיב

קבוצת יוניון מוטורס, בבעלות איש העסקים ג'ורג' חורש, חתמה השבוע על הסכם אסטרטגי לשיתוף-פעולה וזכיינות עם קבוצת ייצור הרכב GEELY, מהקבוצות הגדולות והמובילות בתחום הרכב בתעשיית הרכב הסינית. פרטי ההסכם לא נחשפו אולם הוא צפוי לכלול את הייצוג של מותגי רכב שונים של GEELY בישראל על ידי יוניון מוטורס וייתכן שגם במדינות נוספות. ככל הנראה צפויה יוניון גם להגיש ל-GEELY סיוע בהשגת תקינה אירופאית (WVTA) למספר דגמים שלה, שאותם היא מעוניינת לייצא לאירופה.

הזיכיון של קבוצת GEELY הוחזק בעבר בידי קבוצת כלמוביל, שאף ייצגה את הקבוצה במזרח אירופה. בשנתיים האחרונות הגיעו לישראל מספר משלחות של קבוצת גילי ונפגשו עם גורמים עסקיים שונים בישראל, בתוך ענף הרכב ומחוצה לו, ולבסוף נפלה ההכרעה על יוניון. יצוין כי מלבד רכבי טויוטה מייבאת יוניון מוטורס לישראל גם את כלי הרכב של חברת הרכב הסינית הממשלתית GAC, אחת הגדולות בסין, אם כי פעילות זו התבצעה עד כה בעצימות נמוכה וכללה דגם חשמלי אחד בלבד. ככל הידוע הייצוג של גילי יתבצע על ידי חברת בת נפרדת לחלוטין משאר פעילויות הקבוצה.

קבוצת GEELY, בבעלות המיליארד לי שופו, היא קבוצת הרכב בבעלות פרטית הגדולה בסין. ברשותה שבעה מותגי רכב כולל וולבו השבדית, מותג הפרמיום Lynk@Co שמתחיל לשווק כלי רכב באירופה החודש, מותג רכבי היוקרה החשמליים POLESTAR, שמתחרה בטסלה, המותגים הבין לאומיים לוטווס ופרוטון ועוד מספר מותגים פנימיים בסין, שחלקם עשויים לצאת לשוק הבין לאומי בשנים הקרובות. הקבוצה מכרה ב-2019 כ-2.18 מיליון מכוניות, כולל מכירות וולבו, עליה של כ-50% לעומת 2018.

לגילי גם אחזקות אסטרטגיות בקבוצת דיימלר הגרמנית ובשנה שעברה נכנסה איתה לשיתוף-פעולה במסגרת הפיכת המותג "סמארט" למותג רכב בין לאומי של כלי רכב חשמליים עירוניים, שייצורם בסין, ויצואם יתחילו בשנה הבאה, ייתכן שגם לישראל.

יצוין כי זיכיון השיווק של וולבו והמותג לינק-אנד-קו מוחזקים בידי קבוצת "מאיר". לקבוצת GEELY גם פעילות מו"פ בישראל ומספר השקעות אסטרטגיות. בחברות אוטו-טק. בחברת יוניון מוטורס סירבו להגיב על הידיעה