"בגלל הצעירים": המומחית שהצביעה נגד אישור החיסון לקורונה מסבירה מדוע

ד"ר ארצ'אנה צ'אטרי, דיקנית בית הספר לרפואה בשיקגו, הייתה אחת מארבעת המתנגדים לאישור החיסון לקורונה שפיתחו פייזר וביונטק • בראיון פירטה צ'אטרי את הבעיה עם האישור כפי שהוא, אך הדגישה: "אני רוצה שזה יהיה ברור מאוד - אני תומכת לחלוטין באישור החירום לחיסון"

ד"ר ארצ'אנה צ'אטרי, יועצת ל-FDA / צילום: צילום מסך מיוטיוב
ד"ר ארצ'אנה צ'אטרי, יועצת ל-FDA / צילום: צילום מסך מיוטיוב

פאנל היועצים המומחים למנהל המזון והתרופות של ארה"ב (ה-FDA) אישר בליל חמישי האחרון את חיסון הקורונה של פייזר, עם 17 תומכים, 4 מתנגדים ונמנע אחד. ד"ר ארצ'אנה צ'אטרי, דיקנית בית הספר לרפואה בשיקגו, הייתה אחת מארבעת המתנגדים. בראיון לרשת "CNBC" אמש (ו'), ד"ר צ'אטרי הסבירה את החלטתה.

"אני רוצה שזה יהיה ברור מאוד - אני תומכת לחלוטין באישור החירום לחיסון שפיתחו פייזר וביונטק עבור מבוגרים בני 18 ומעלה", הבהירה צ'אטרי בראיון, "הצבעתי נגד מפני שלא הייתה הזדמנות להצביע על השאלה הספציפית הזו".

צ'אטרי הסבירה כי השאלה שניצבה בפני פאנל המומחים של ה-FDA הייתה האם לכלול בני 16 ו-17 באישור החירום. היא אמרה כי היא מאמינה שכמות הממצאים והדאטה שהיו לפאנל על המשתתפים הצעירים יותר בניסוי של פייזר היו מועטים, וכי היה לא אחראי לקבל החלטה נחרצת עבור האוכלוסיה הזו. צ'אטרי הוסיפה כי היא הייתה ממתינה עם לחסן בני 16 עד שיתקבלו יותר נתונים לפלח הנ"ל.

צ'אטרי ציינה בראיון כי היא "בהחלט" תתחסן, "אם זה יהיה תורה של קבוצת הסיכון שלי להתחסן, אני אהיה הראשונה בתור". היא הוסיפה כי המסר שלה למי שמפחד מהחיסון הוא כי החיסון הוא גם בטוח וגם אפקטיבי, והזכירה כי הממצאים של פייזר הצביעו על יעילות של 95% במניעת קורונה, ללא תופעות לוואי רציניות.

"אין שום סימני אזהרה בטיחותיים שיתנו לנו סיבה להשהות את אישור החיסון, ואישית אומר שהוא בטוח ואפקטיבי וללא ספק יהיה אחד המכשירים באמצעותם נצא מהמגפה הקטלנית הזו", אמרה ד"ר צ'אטרי.