הרשימה השחורה של דלתא איירליינס שתמנע מסרבני מסכות לטוס

חברת התעופה האמריקאית דלתא איירליינס יצרה רשימה שחורה של סרבני מסכות פנים - הנוסעים שייכנסו לרשימה יורשו לעלות לטיסות החברה • הנוהל תקף עד סוף מרץ 2021

בסוף השבוע האחרון רץ ברשת סרטון שצולם בטיסת ארקיע שחזרה מאיי סיישל לתל אביב - בסרטון מתרחשת סצנה אלימה למדי על רקע סירוב של נוסעים בטיסה לעטות מסכה. עדויות של נוסעים שנתקלים בסרבני עטיית מסכות לא חסר, גם צוותי אוויר מספרים על נוסעים מרדנים שלא מתחשבים בסביבת הנוסעים והצוות או בדרישת הצוות לעטות מסכה בזמן הטיסה. חלקם אף מספקים נימוקים על חוסר היעילות לשיטתם בעטיית מסכה.

מדובר בבעיה חובקת עולם וחברת התעופה דלתא מצאה דרך להתמודד עמה: החברה יצרה רשימה שחורה של סרבני מסכות - הסרבנים שנכנסים לרשימה, לא מורשים לעלות על טיסות החברה. עד כה הרשימה של דלתא כוללת 700 נוסעים שאינם מורשים לטוס בטיסותיה. רק בחודשיים האחרונים הצטרפו לרשימה 240 נוסעים-סרבנים חדשים. מאז חודש אפריל מחייבת דלתא עטיית מסכה בטיסותיה. דלתא היא גם בין החברות הבודדות שמתחייבת להשאיר מושב ריק בין הנוסעים על מנת לייצר ריחוק חברתי בטיסה - גם אם המשמעות היא שהתפוסה לא משקפת את הביקוש לטיסה. הנוהל תקף עד לסוף חודש מרץ 2021.

הרשימה השחורה של דלתא נחשפה ב"פוקס ניוז" באמצעות מסמך פנימי שהפיץ מנכ"ל דלתא אד באסטיאן. לאורך התקופה האחרונה מטיסה דלתא כמיליון נוסעים בשבוע, מכאן ששיעור הסרבנים הוא זניח ביחס לנוסעים שמצייתים להוראות. במקביל דלתא וחברת התעופה ההולנדית KLM יצאו בתוכנית משותפת ולפיה נוסעים מאטלנטה הטסים לאמסטרדם יהיו פטורים מבידוד בהצגת בדיקת קורונה שלילית.