כפי שנחשף בגלובס: יוניון מוטורס קיבלה את זיכיון קבוצת הרכב הסינית GEEL

החברה תייבא בשלב הראשון לישראל את רכבי המותג GEELY ואת המותג החשמלי GEOMETRY של הקבוצה הסינית

כפי שנחשף בגלובס בשבוע שעבר, חברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הודיעה היום (א') רשמית על חתימת הסכם לשיתוף-פעולה אסטרטגי עם קונצרן הרכב הסיני GEELY, במסגרתו היא תייבא לישראל לפחות שניים ממותגי הרכב של הקבוצה, GEELY והמותג GEOMETRY שמתמחה בפיתוח וייצור כלי רכב חשמליים. היבוא יתבצע באמצעות חברה חדשה שמקימה יוניון מוטורס בשם "גיאו-מוביליטי".

הסכם שיתוף-הפעולה נחתם בשבוע שעבר בטקס וירטואלי שנערך בו-זמנית בתל אביב ובהאנגז'ו שבסין. בטקס השתתפו אן קונג'וי, נשיא Geely Holding Group; נשיא ומנכ"ל Geely, נאן שנגליאנג; מנכ"ל Geely International ומנהלים נוספים. מישראל נכחו ג'ורג' חורש, מייסד ויו"ר קבוצת יוניון; רן דנאי, מנכ"ל קבוצת יוניון רכב; רוקסן חורש, מנכ"לית יוניון טק-וונצ'רס; אייל גולן, מנכ"ל יוניון השקעות; ועוד.

יצוין כי יוניון מוטורס מייבאת לישראל החל מסוף 2019 את כלי הרכב החשמליים של חברת הרכב הממשלתית GAC, בינתיים עם דגם בודד ובעתיד עם דגמים נוספים. אולם הפעילות אמורה להתבצע בנפרד, והסכם הזכיינות נחתם בידיעת GAC ובאישורה.

קבוצת GEELY, שנחסרת בבורסה בהנוג-קונג, היא יצרנית הרכב הגדולה בסין בבעלות פרטית, והיא מעסיקה כ-50 אלף עובדים ומפעילה 12 מפעלים ברחבי העולם. מלבד שני המותגים שהוזכרו בהודעתה, החברה גם מחזיקה בבעלות על מותג רכבי הפאר החשמליים פולסטאר, שמתחרה בטסלה, והיא שותפה עם קבוצת דיימלר בפיתוח וייצור דגמי הדור החדש החשמליי-עירוניים של המותג סמארט, שיצואו אמור להתחיל בשנה הבאה. החברה גם מחזיקה כ-12% ממניות קבוצת דיימלר העולמית. 

רן דנאי, מנכ"ל פעילות הרכב של קבוצת יוניון, מסר היום: "אנו שמחים מאוד על שיתוף-הפעולה עם קבוצת Geely וגאים על כך שיוניון נבחרה להיות נציגת מותג הרכב הסיני הנמכר ביותר. ההסכם החדש מחזק את הנוכחות שלנו בתחום הרכב החשמלי הצומח, ויאפשר לנו להציע ללקוחות הקבוצה מגוון רחב של מוצרים מצוינים ואטרקטיביים, בהתאם לרמת הביקושים אותה אנו צופים לשנים הבאות".