קסטרו | בלעדי

קבוצת קסטרו תיכנס לראשונה לאתר האונליין של עזריאלי

3 שנים אחרי שעזריאלי פתחה אתר אונליין, קבוצת האופנה קסטרו תחל למכור בו מוצרים שלה, בשלב הראשון של המותג אורבניקה • על המתח והקושי לגייס חברות אופנה שמפעילות אתרי אונליין מתחרים ניתן ללמוד מכך שבקסטרו רואים בכך "פרויקט", בעוד שבעזריאלי רואים בכך "שיתוף-פעולה" שמתאפשר "לאור היחסים הטובים בין הקבוצות"

קסטרו / צילום: כדיה לוי, גלובס
קסטרו / צילום: כדיה לוי, גלובס

מהשפעות התקופה? לגלובס נודע כי קבוצת קסטרו נכנסת למכירה באתר האיקומרס של עזריאלי, עזריאלי קום. קבוצת האופנה הציבורית חוברת לקבוצת קניוני עזריאלי ותחל לראשונה לשווק את מוצרים שלה באתר האונליין של הקבוצה שלוש שנים לאחר שהוקם. המותג הראשון של קבוצת קסטרו שיוטמע באתר של עזריאלי הוא המותג אורבניקה.

מדובר בשינוי כיוון לאחר שקסטרו, כמו גם קבוצות אופנה מתחרות, נמנעו מכניסה לפלטפורמת המסחר המקוון שביססה קבוצת עזריאלי. עם הקמת אתר הסחר של קבוצת הקניונים, טענו קמעונאיות אופנה רבות כי עזריאלי מבקשת להתחרות בהן, וכי הן מעדיפות לשווק את הסחורה שלהן ללא תיווך באמצעות אתרי סחר עצמאיים שהן מקימות.

על המתח שקיים בין קבוצות האופנה לבין אתר הסחר של עזריאלי שמתחרה בהן ישירות, אפשר ללמוד אפילו מהתגובות שנמסרו לידיעה זו: מהתגובה של קבוצת עזריאלי עולה כי מדובר ב"חיבור" וב"שיתוף-פעולה", ואף טוענים שם כי המהלך מתאפשר "לאור היחסים הטובים והעמוקים בין הקבוצות לאורך השנים" - ואילו בקסטרו קוראים לזה "פרויקט", כלומר משהו נקודתי שיש לו דד-ליין.

ואולם עתה מתברר כי האתגרים האדירים שזימן ענף האופנה לקמעונאיות והתעצמותם על רקע השלכות משבר הקורונה, לצד ההתחזקות של אתר הסחר של עזריאלי במהלך השנים האחרונות שקיבלה כעת רוח גבית מהסגר הממושך על הקניונים בשל המשבר, מייצרים שינוי.

בניגוד לקבוצת פוקס שהקימה פלטפורמת מסחר מקוון עצמאית משלה שתפסה גם היא תאוצה לאורך השנים ועתה תחת משבר הקורונה, לאורך השנים קבוצת קסטרו התמקדה בהקמת אתרי סחר נפרדים לכל מותג, בדומה למתחרות נוספות כמו קבוצת גולף או זארה. האם מדובר בסנונית ראשונה לקבוצות בתחום האופנה שיצטרפו לקסטרו ויתחילו למכור את הסחורה שלהן בעזריאלי קום?

בחודשים האחרונים עזריאלי אף האיצה את הנכונות שלה להתחמש בפלטפורמת אונליין ששמה דגש על אופנה, וחתמה על עם קבוצת MGS להקים אתר סחר משותף שיהווה חברת-בת של עזריאלי קום בו כל אחת מהשתיים תחזיק 50%.

מעזריאלי נמסר בתגובה: "אתר עזריאלי.קום גאה לשתף פעולה עם מותג האופנה האהוב אורבניקה. חנות אורבניקה תעלה לאתר בימים הקרובים ותציע ללקוחותינו פריטים אופנתיים אורבניים במחירים משתלמים. החיבור עם המותג אורבניקה היה אך טבעי ומתבקש, זאת לאור היחסים הטובים והעמוקים בין הקבוצות לאורך השנים".

מקסטרו, הבעלים של רשת אורבניקה, נמסר: "קבוצת קסטרו תציג בעזריאלי קום פרויקט מיוחד של קולקציית הפיג'מות המרהיבה של אורבניקה".